درمان کراتینه مو

اگر به دنبال داشتن موهای صاف و درخشنده هستید، کراتینه مو بهترین انتخاب برای شما است تا هم موهای خود را احیا و هم صاف و براق کنید. در کنار این موارد، کراتینه کردن مو باعث مرطوب ماندن تارهای مو شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید، انجام کراتینه مو نیاز به مهارت و مواد باکیفیتی دارد که در همه سالن‌های زیبایی موجود نیست. یکی از خدمات سالن زیبایی نیلسا، انجام کراتینه مو بوده که با بهترین مواد و زیر نظر افراد متخصص انجام می‌شود.

کراتینه مو بانو جوان با موی مشکی بلند به صورت قبل و بعد در سالن زیبایی نیلسا

درمان کراتینه مو

کراتینه مو چیست؟

امروزه به دلیل استفاده مداوم از رنگ موهای مختلف و دستگاه‌های حرارتی مثل اتو مو و سشوار، موها ضعیف شده و حالت وز و ناخوشایندی پیدا کرده‌اند. کراتینه مو یکی از راه‌های احیا و صاف کردن مو است همینطور ضمن اینکه مو را صاف و براق می‌کند، باعث تقویت و احیای موهای خشک و آسیب دیده نیز می‌شود. البته راه‌های مختلفی برای رسیدن به موهای صاف و براق وجود دارد مثل صاف کردن مو با مواد شیمیایی یا صاف کردن با دستگاه که این روش‌ها باعث صافی موهای شما می‌شود ولی آنها را تقویت نمی‌کند.

کراتین ماده‌ای است که به طور طبیعی در مو وجود دارد و باعث نرمی و صافی مو می‌شود ولی به‌مرور زمان با مراقبت نکردن و استفاده از رنگ مو و دستگاه‌های حرارتی، این ماده از بین رفته و موها وز و خشک می‌شوند. در اصل کراتین نوعی پروتئین موجود در مو، پوست و ناخن است که وجود آن در موها باعث نرمی، صافی و درخشندگی شده و عدم وجود آن باعث وز و خشک شدن مو می‌شود. باید بدانید که موهای فر و کمی خشک، نسبت به موهای لخت و صاف کراتین کمتری در خود دارند.

کراتینه کردن مو یک روش نیمه دائمی برای صاف کردن موها است که البته سبب احیا و تقویت موها نیز می‌شود. در سالن زیبایی نیلسا، انجام کراتینه با بهترین مواد و زیر دست افراد متخصص انجام می‌شود تا شما به نتیجه دلخواه خود برسید. این کار ابتدا با آغشتن مو به مخلوط مایع کراتین شروع شده و بستگی به بلندی و حجم موی شما، زمان زیادی طول می‌کشد. ماندگاری کراتین معمولاً تا 6 ماه است و این ماندگاری با توجه به نوع و کیفیت مواد استفاده شده، تغییر می‌کند. بیشترین افرادی که به دنبال انجام کراتین روی موهای خود هستند، افرادی با موهای وز و فر بوده که برای داشتن موهای صاف و براق، اقدام به انجام این کار می‌کنند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

مزایای انجام کراتینه مو

برای کسانی که به دنبال کراتینه کردن موهای خود هستند، توصیه می‌کنیم قبل از انجام این کار کمی با مزایای کراتینه کردن آشنا شوند. البته این کار دارای معایب یا عوارض هم بوده که در ادامه به آنها هم می‌پردازیم. پس مزایای کراتینه کردن مو شامل:

مناسب برای همه نوع مو

مهم نیست که موهایی صاف یا فر داشته باشید، حتی مهم نیست که موهایی بسیار پرپشتی دارید. کراتینه مو برای انواع مو مناسب بوده و روی موهای رنگ شده یا طبیعی هم تأثیر گذار است. فقط باید توجه داشته باشید که کراتین برای موهای کم‌پشتی که تارهای بسیار نازکی دارند، مناسب نبوده و در این نوع موها، کراتین باعث کم حجم دیده شدن مو شده و به تارهای نازک مو آسیب وارد می‌کند.

عدم آسیب

کراتینه مو، نسبت به روش‌های سنتی و یا استفاده از مواد شیمیایی برای صاف کردن مو آسیب کمتری دارد. حتی در بسیاری از موارد با استفاده از مواد درجه یک و انجام صحیح کراتینه، هیچ‌گونه آسیبی به موها وارد نمی‌کند.

کراتینه مو بانو جوان با موی قهوه ای کوتاه به صورت قبل و بعد در سالن زیبایی نیلسا

درمان کراتینه مو

حالت پذیری آسان

بعد از انجام کراتینه، موها به خوبی حالت گرفته برای این کار نیازی به افزایش حرارت سشوار یا اتو مو نبوده و حتی برای ماندگاری بیشتر حالت هم نیازی به مواد حالت‌دهنده و شیمیایی نیست. در نتیجه، موهای شما کمتر در معرض مواد شیمیایی و دستگاه‌های حرارتی قرار گرفته و آسیب زیادی نمی‌بیند.

تأثیر گذاری بالا

موی فر، مجعد و وز؛ حتی موی پرپشت و حجیم، مهم نیست که موهای شما چه نوعی باشد، کراتین روی انواع مو جواب داده و تأثیر گذاری بالایی روی موهای شما دارد. کراتین، موهای بسیار پرپشت و فر را هم تبدیل به موهای صاف و لخت می‌کند که حالت پذیری آسانی دارد.

مراقبت کمتر

نسبت به روش‌های دیگر صاف کردن، کراتینه نیاز به مراقبت کمتری داشته و برای دوام بیشتر کراتینه، نیازی به استفاده از مواد و محصولات خاصی نیست.

کراتینه مو بانو جوان با موی عسلی بلند به صورت قبل و بعد در سالن زیبایی نیلسا

درمان کراتینه مو

احیا ساختار مو

در کراتینه مو، حفره‌های ساقه مو با کراتین پر شده و این عمل به دلیل ترمیم و احیای ساختار مو باعث کم شدن وزی مو و افزایش صافی، شفافیت و نرمی موها می‌شود. البته در کنار ترمیم و احیای مو، رطوبت موها را نیز حفظ کرده و از خشکی مو در اثر رنگ کردن، جلوگیری می‌کند.

عدم عوارض جانبی

طبق تحقیقات، کراتینه مو هیچ‌گونه عوارض جانبی ثابت شده‌ای ندارد.

افزایش شانه پذیری پس از کراتینه مو

بعد از کراتینه کردن، موها نرم و لخت شده و در نتیجه، به راحتی می‌توانید آن را شانه کنید و دیگر نیازی به نگرانی از بابت گره خوردن موها نیست.

مناسب برای همه

کراتینه مو مناسب برای خانم‌ها و آقایان بوده و محدودیتی در انجام آن وجود ندارد. تمامی افرادی که موهایی وز و یا فر دارند، و یا موهایی آسیب دیده دارند می توانند درمان کراتینه مو را انجام دهند.

کراتینه مو بانو جوان با موی قهوه ای بلند به صورت قبل و بعد در سالن زیبایی نیلسا

درمان کراتینه مو

تقویت مو

همان‌طور که گفته شد، مواد به کار رفته برای کراتینه کردن مو، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو است و این ویتامین‌ها، ضمن صافی و درخشندگی که موها می‌دهند، سبب تقویت و احیای موها هم می‌شوند. پس در نتیجه، برخلاف دیگر روش‌های صافی برای مو، کراتینه کردن هیچ‌گونه آسیبی به مو وارد نمی‌کند.

صرفه جویی در زمان بعد از کراتین مو

شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که با عجله برای یک مهمانی حاضر شوید یا بعد حمام بخواهید به بیرون بروید ولی بعد از حمام موهایتان فر و وز شده و نمی‌توانید بدون استفاده از اتو مو یا سشوار، آنها را درست کنید و از طرفی صاف کردن موها هم ساعت‌ها زمان‌بر بوده و وقت شما را تلف می‌کند. کراتینه کردن مو در این شرایط به کار شما آمده، به‌طوری که بعد از کراتینه کردن، با یک حرارت ملایم سشوار هم موهای شما صاف، لخت و براق شده و دیگر نیازی به استفاده از اتو مو نبوده و در نهایت، زمان کمتری برای درست کردن موهایتان صرف می‌شود.

کراتینه مو بانو جوان با موی قهوه ای بلند به صورت قبل و بعد در سالن زیبایی نیلسا

درمان کراتینه مو

معایب کراتینه کردن مو

در ادامه این مقاله، به معایب کراتینه کردن مو نیز می‌پردازیم که شاید در کمتر مقاله ای به آن اشاره می شود، از اینکه چگونه ماندگاری کراتینه باید باشد، یا چه مواردی باعث آسیب دیدگی می شود، با ما همراه باشید.

استفاده از کراتین مصنوعی در محصولات

باوجوداینکه تابه‌حال هیچ‌گونه عوارض جانبی از کراتینه کردن مو دیده نشده، اما ممکن است در برخی موارد سبب تحریک شدن چشم‌ها و پوست‌های حساس شود. چرا؟ دلیل این اتفاق استفاده از کراتین مصنوعی در مواد درمانی برای کراتینه کردن مو است. کراتین یک مواد شیمیایی موجود در مو، ناخن و پوست است که نوع طبیعی آن در موها وجود دارد ولی برای انجام کراتینه از کراتین مصنوعی استفاده می‌شود.

هزینه نسبتا زیاد

کراتینه کردن مو یکی از روش‌های تقریباً پرهزینه بوده و شاید برای خیلی‌ها به صرفه نباشد. البته مراقبت‌های بعد از کراتینه و استفاده از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات هم که بسیار گران بوده و در پرهزینه بودن کراتینه بسیار مؤثر هستند. البته بسیاری دیگر از راه‌های احیا و صاف کردن مو، پرهزینه‌تر هم بوده و شاید کراتینه، با توجه به مزایایی که دارد بسیار مقرون به صرفه باشد.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

ماندگاری کم

همان‌طور که میدانید، کراتینه کردن مو یک راه نیمه دائمی برای صافی و احیا موها است و با گذر زمان و شستشوی موها، این مواد از روی موها پاک شده و مو به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. البته این ماندگاری از 3 تا 6 ماه، با توجه به مراقبت‌های بعد از کراتینه و مواد استفاده شده در کراتینه کردن موهایتان، متغیر است. در صورت انجام مراقبت‌های گفته شده، در برخی موارد کراتین تا 9 ماه هم روی مو باقی مانده و آثار آن قابل مشاهده است.

احتمال آسیب‌دیدگی

خیلی از افراد سودجو، با استفاده از مواد بی کیفیت و ارزان‌تر، کراتینه مو را انجام می‌دهد که در این موارد احتمال آسیب‌دیدگی مو وجود دارد. به همین دلیل، انجام این کار باید در یک سالن معتبر و زیر نظر افراد مجرب انجام شود. حتی در مرحله اتوکشی بعد از کراتینه هم مهارت کافی باید وجود داشته باشد، در غیر این صورت موها سوخته یا آسیب می‌بینند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

منع شده برای خانم‌های باردار

انجام کراتینه مو برای خانم‌های باردار ممنوع بوده و ممکن است سلامت خود و فرزندشان را به خطر بیندازد. در انجام کراتینه مو، یک ماده شیمیایی مضر به نام فرمالدهید آزاد شده که این ماده برای خانم‌های باردار و حتی افراد عادی نیز مضر است.

فرمالدهید در کراتینه

فرمالدهید یک ماده شیمیایی موجود در کراتین است که با کراتینه کردن مو، این ماده آزاد می‌شود. فرمالدهید مضر است ولی برای افرادی که یکبار تصمیم به کراتینه کردن می‌گیرند، تأثیری ندارد و بیشترین میزان خطر برای افرادی است که دائماً در معرض آن هستند، مثل آرایشگرها که دائماً در حال کراتینه کردن هستند.

واکنش‌های آلرژیک و حساسیت‌ها

در برخی افراد، مخصوصاً افرادی که پوست حساسی دارند، ممکن است بعد از انجام کراتینه مو دچار واکنش‌ها و حساسیت‌هایی از جمله سوزش، خارش، التهاب و ایجاد راش (ضایعه پوستی) در پوست شوند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

شامپوهای مخصوص

برای ماندگاری بیشتر کراتینه مو، باید از محصولات خاصی استفاده کنید. این محصولات شامل شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده، شامپوهای بدون سولفات، ماسک مو مخصوص موهای کراتینه شده و ماسک مو بدون سولفات هستند.

نکات مهم درباره مواد استفاده شده در کراتین

اگر میخواهید در سالنهای زیبایی موهای خود را کراتین کنید، دقت داشته باشید که اینکار زیر نظر افراد مجرب و با مواد درجه یک انجام شود ولی اگر قصد دارید خودتان در خانه اینکار را روی موهایتان انجام دهید، در هنگام خرید مواد کراتینه، توجه کنید که در این مواد فرمالدهید وجود نداشته باشد. فرمالدهید یک گاز شیمیایی که معمولاً مقداری کمی از آن در مواد کراتین بکار رفته و در هنگام کراتینه کردن مو، آزاد می‌شود و برای افرادی که دائماً با این مواد سروکار دارند، مضر است.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

نکات مهم قبل از انجام کراتینه مو

قبل از انجام کراتینه مو دقت کنید که این روش مناسب موهای شما باشد. به تجربیات اطرافیان توجه نکنید، این روش ممکن است در برخی افراد واکنش‌های متفاوتی داشته باشد. ابتدا با یک فرد متخصص در این کار مشورت کرده، حتی می‌توانید در سالن زیبایی نیلسا مشاوره شده و سپس تصمیم به انجام این کار بگیرید. البته باید توجه کنید که کراتینه مو برای خانم‌های باردار ممنوع است و به هیچ عنوان نباید انجام شود. یکی دیگر از مواردی که کراتین برای آنها منع می‌شود، افرادی هستند که داروهای اعصاب مصرف می‌کنند، سرطان دارند یا از داروهای مربوط به غدد استفاده می‌کنند.

نکات مهم بعد از انجام کراتینه مو

  • تا 72 ساعت بعد از کراتینه کردن، موهای خود را نشویید.
  • تا 48 ساعت بعد از کراتین کردن، موهای خود را باید کش یا سنجاق نبندید.
  • از شامپوهای مخصوص و بدون سولفات برای شستشوی موهای خود استفاده کنید.
  • از روکش بالش ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.
  • در دریا و استخر شنا نکنید؛ اگر می‌خواهید شنا کنید، مراقبت‌های لازم را انجام دهید.
  • اگر قصد رنگ کردن و کراتینه کردن هم‌زمان موهای خود را دارید، بهتر است ابتدا آنها را کراتینه کرده و سپس رنگ کنید؛ زیرا در برخی موارد، موها در هنگام کراتینه شدن کمی تغییر رنگ می‌دهند.
  • یکی از راه‌های جذب بهتر مواد کراتینه، استفاده از اتو مو بعد از انجام کار است ولی باید در استفاده از دقت کرد؛ زیرا ممکن است حرارت بالای آن به موها آسیب وارد کند.
کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

کراتینه کردن مو نیز مثل دیگر روش‌های درمانی و زیبایی، نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که در ادامه به این مراقبت‌ها می‌پردازیم.

استفاده از شامپوهای مخصوص فری سولفات

بعد از کراتینه کردن مو، مثل رنگ کردن، بهتر است از شوینده‌های ملایمی استفاده کنید تا ماندگاری کراتینه شما بیشتر شود. سولفات یکی از مواد تقریباً مضر موجود در شامپوها بوده که این ماده در شستشوی بهتر موها به شما کمک می‌کند ولی بعد کراتینه یا رنگ مو، از این مواد کمتر باید استفاده شود. شامپوهای مخصوص موهای کراتینه شده یا شامپوهای فیری سولفات، شامپوهای ملایمی هستند که حتی با شستشوی روزانه هم آسیبی به کراتینه روی موی شما وارد نمی‌کند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

استفاده از ماسک موهای مخصوص

یکی از دشمن‌های مهم کراتینه مو، سولفات است که وجود آن حتی در ماسک مو هم مضر است. ماسک مو یک محصول مراقبتی برای موها است که حتی موهای طبیعی یا رنگ شده هم می‌توانند از آن استفاده کنند ولی باید توجه کنید که حتماً از ماسک مو بدون سولفات یا ماسک مو مخصوص موهای کراتینه شده استفاده کنید. ماسک موها با توجه به ترکیباتی که دارند، در کنار نرم کردن ساقه مو، آنها را تقویت کرده و از شکنندگی و خشکی آن جلوگیری می‌کنند.

مراقبت‌های قبل از شنا

آب استخر به دلیل کلر و آب دریا به دلیل نمک موجود در خود باعث کاهش ماندگاری کراتینه می‌شوند. توصیه می‌شود که تا جایی که امکان دارد به استخر یا دریا نروید. اگر هم دوست داشتید شنا کنید، حتماً قبل از شنا، از کلاه‌های مخصوص استفاده کنید به‌طوری‌که کلر یا نمک با موهای شما در ارتباط نباشد. یک راه دیگری که می‌توانید انجام دهید، استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن نارگیل است. با کمک این روغن‌ها، موهای خود را چرب کرده و مانع از نفوذ کلر و نمک به موهای خود شوید.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

چه جایگزین‌هایی برای درمان کراتینه مو وجود دارد؟

برخی افراد به دلیل ریسک‌ها و عوارضی که ممکن است کراتینه کردن مو داشته باشد، از آن اجتناب می‌کنند و به دنبال جایگزینی برای آن هستند. این جایگزین‌ها شامل:

  • شامپوهای کراتینه مو
  • ماسک موهای حاوی کراتینه
  • روغن زیتون
  • روغن آرگان
  • روغن نارگیل
  • روغن آفتاب گردان
کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

کراتین مو بهتر است یا پروتئین تراپی؟

در روند پروتئین تراپی، پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو تزریق می‌شوند در نتیجه انجام این کار سبب تقویت لایه کوتیکول و درنتیجه ترمیم رشته‌های مو می‌شود. کراتینه کردن مو نوعی پروتئین تراپی بوده و شاید در پروتئین تراپی، میزان صافی کمتر و احیا بیشتری وجود داشته و در کراتینه، میزان صافی بیشتر و احیای کمتری وجود داشته باشد. البته نکته مهمی که وجود دارد، پروتئین تراپی فقط روی موهای آسیب دیده انجام می‌شود ولی کراتینه روی انواع مو قابلیت انجام شدن دارد.

کراتین برای چه نوع موهایی مناسب است؟

به طور کلی، کراتین برای انواع مو مناسب است ولی به دلیل لختی و صافی زیادی که به موها می‌دهد، روی موها نازک و کم‌پشت، سبب کم حجم دیده شدن موها می‌شود. در نتیجه بهترین نوع مو برای کراتینه کردن، تارهای مو ضخیم حالت دار، فر، خشک یا وز هستند. برخی از موها که دارای فر زیادی هستند و بعد از سشوار کشیدن، پف کرده و حالت بدی به خود می‌گیرند، یک گزینه عالی برای کراتینه شدن بوده و با انجام کراتین، زیبایی خاصی به خود می‌گیرند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

بوتاکس مو یا درمان کراتین؟

بوتاکس مو یکی از راه‌های درمان وزی مو است. در این روش از ترکیبی شامل کلاژن، تغذیه کننده، مرطوب کننده، ویتامین B6، ویتامین E و روغن خاویار استفاده میکنند تا شکاف‌های ایجاد شده در الیاف مو پر شده و ظاهر آن براق و صاف شود. بوتاکس مو یک روش برای احیای کامل موهای آسیب دیده است ولی در مقایسه با کراتینه کردن مو، هزینه بالاتری داشته و البته، عوارض و خطرات کمتری نسبت به کراتین هم دارد. همانند کراتین، بوتاکس هم مناسب برای موهای وز، آسیب دیده، خشک و دارای موخوره است.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

دلیل صاف نشدن مو بعد از کراتین چیست؟

دو نوع کراتین وجود دارد، کراتین قرنطینه دار و کراتین بدون قرنطینه. کراتین‌های قرنطینه دار موادی هستند که بعد از انجام کراتینه مو، باید تا سه روز یا 72 ساعت مواردی از قبیل خیس نشدن مو، تعریق نکردن کف سر، نبستن مو با کش را رعایت کنید و عدم رعایت این موارد ممکن است دلیل صاف نشدن موی شما بعد از کراتینه باشد. حتی ممکن است کسی که برای شما این کار را انجام می‌دهد، اشتباهاً مواد قرنطینه دار را به جای مواد بدون قرنطینه روی موهای شما بگذارد.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

آیا از شامپو بچه برای موهای کراتینه شده می‌توان استفاده کرد؟

به طور کلی، همان‌طور که گفته شد شامپوهای مناسب برای موهای کراتینه شده، شامپوهای فری سولفات یا بدون سولفات هستند. شامپو بچه هم به دلیل پوست حساس کودک، فاقد سولفات است و اگر دقت کنید، مثل شامپوهای بدون سولفات کمتر کف می‌کند. پس در نتیجه شامپو بچه برای موهای کراتینه شده مناسب است و حتی می‌توانید از آن به طور روزانه استفاده کرده و نگران از بین رفتن اثر کراتین موهای خود نباشید.

کراتینه مو بعد از دکلره واجب است؟

همان‌طور که میدانید، دکلره کردن مو آسیب بسیار زیادی به مو وارد کرده و تمام پروتئین‌های مو را از بین می‌برد. پیشنهاد می‌شود بعد از دکلره، کراتینه انجام شود تا ویتامین‌های از بین رفته در مو احیا شده و موهای شما دوباره زنده و سالم شوند. البته بسته به تعداد دکلره انجام شده روی مو، میزان تأثیر گذاری کراتینه هم تغییر می‌کند. به طور مثال، مویی که 3 بار دکلره شده باشد، قطعاً با یکبار کراتینه به سلامت مورد نیاز نرسیده و نیاز است که به تعداد دفعات دکلره، کراتینه انجام شود.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

دلیل وز شدن مو بعد از کراتین چیست؟

وز شدن مو بعد از کراتینه به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل، انجام اشتباه کراتینه توسط فرد نا وارد که در این صورت، انجام فرایند کراتینه به درستی انجام نشده و در پایان کار سبب وز شدن مو شده است. در این شرایط، شما نه تنها با کراتینه باعث احیا و تقویت موهای خود نشده‌اید، بلکه باعث آسیب رساندن به موهای خود شده‌اید. عامل بعدی در وز شدن مو بعد از کراتینه، می‌تواند رعایت نکردن اصول مراقبتی بعد از کراتینه باشد. به طور مثال، ممکن است شما بعد از کراتینه، موهای خود را شسته باشید، استخر رفته باشید یا از شامپوهای نامرغوب استفاده کرده باشید.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

ریزش مو بعد از کراتینه کردن مو

از آن جایی که کراتینه مو، نیازمند ترمیم مجدد است، ممکن است در طولانی مدت سبب ریزش مو شود. به دلیل شستشوی موها، آثار مواد کراتینه از بین می‌رود یا به دلیل رشد مو، ریشه‌های مو دیگر عاری از کراتینه هستند. پس، افراد برای برگرداندن آثار کراتینه بر روی موها، مثل صافی و درخشندگی، مجددا کراتینه کردن مو را ترمیم می‌کنند.

کراتینه مو یکی از روش‌های ایجاد صافی بر روی موها به حساب می‌آید که برای این کار، پیوندهای دی سولفید شبکه کراتین مو را از بین می‌برد. از این رو، به‌مرور زمان و با تکرار این کار، تارهای مو ضعیف شده و ریزش مو را به همراه دارد.

اگر قصد کراتینه کردن مو را دارید ولی از ریزش مو بعد از آن و آسیب‌های دیگر می‌ترسید، بهتر است کراتین احیا را امتحان کنید تا در کنار صافی، احیای تارهای مو خود را داشته باشید. البته روش‌های دیگر نیز در کنار کراتین انجام می‌شود، مانند پروتئین تراپی، بوتاکس مو و روش‌های دیگر احیا که گزینه‌های خوبی برای سلامت موها هستند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

انواع روش‌های کراتینه کردن مو

روش‌های متفاوتی برای انجام کراتین بر روی موها وجود دارد که معمولا افراد با توجه به نتیجه‌ای که از کراتین می‌خواهند، یکی از آنها را انتخاب می‌کنند. البته به طور کلی تنها ۳ روش برای کراتینه کردن مو وجود دارد ولی برخی از افراد به دلیل جنبه‌های تبلیغاتی، انواع دیگری را نیز به مشتریان معرفی می‌کنند.

کراتین احیا

رنگ کردن مداوم موها، استفاده از وسایل گرمایشی برای صاف کردن یا حالت دادن به موها و استفاده مداوم از سشوار به‌مرورزمان، شکنندگی، کاهش حجم مو، ریزش مو و وز شدن موها را به همراه دارد. به همین دلیل، بسیاری از خانم‌ها به دنبال روشی برای جا دادن دوباره به موهای خود هستند.

کراتین احیا دقیقا مورد نیاز برای چنین افرادی است. این روش همراه با حفظ حالت و حجم موها، ساختمان کراتینی مو را تقویت کرده و حالت وز و شکنندگی موها را از بین می‌برد. معمولا روش کراتین احیا به خانم‌هایی که مو فر و وز دارند پیشنهاد می‌شود. زیرا، در کنار حفظ حالت فر موها، ساختمان تار مو تقویت شده و ظاهر سالم‌تری پیدا می‌کند.

البته خانم‌هایی هم که به دنبال روشی برای صافی مو هستند نیز می‌توانند از کراتین احیا استفاده کنند. ولی از آن جایی که کراتین احیا تنها موها را تقویت می‌کند و صافی زیادی ندارد، باید در کنار آن کراتینه کردن مو معمولی برای صافی را نیز امتحان کنند.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

کراتین برزیلی

کراتین برزیلی یک درجه از کراتین احیا قوی‌تر عمل می‌کند. بیشتر برای افرادی که موهای خود را در اثر دکلره و رنگ کردن مکرر از دست دادند، توصیه می‌شود. زیرا کراتین برزیلی درصد احیا و ترمیم ساقه مو بیشتری نسبت به کراتین احیا دارد. البته باید در نظر بگیرید که کراتین برزیلی حجم مو را کم می‌کند ولی در عوض، آن را صاف و ترمیم شده به شما تحویل می‌دهد. به همین دلیل، به خانم‌هایی که موهای کم پشت، تارهای مو بسیار نازک یا موهای کم حجمی دارند، توصیه نمی‌شود.

کراتین برزیلی برای اولین بار در کشور برزیل مورد استفاده آرایشگران قرار گرفت و پس از آن، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ شروع به تولید مواد کراتینه بر پایه کراتین برزیلی کردند. در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورهای دنیا، کراتین برزیلی به عنوان یکی از روش‌های کراتینه کردن مو استفاده می‌شود.

نکته مهم درباره کراتین برزیلی، وجود مقدار زیادی ماده شیمیایی فرمالدهید در مواد آن است. فرمالدهید علاوه بر کارکردهای بسیار زیادی که در صافی و احیا مو دارد، برای سلامتی مضر بوده و باید توسط افراد ماهر و متخصص استفاده شود. فرمالدهید با فرمول شیمیایی فوق‌العاده‌ای که دارد، کوتیکول‌های مو را برای جذب هر چه بیشتر کراتین موجود در مواد کراتینه کردن مو آماده می‌کند. از این رو، پیشنهاد می‌شود که کراتین برزیلی را حتما پیش یک آرایشگر ماهر انجام دهید تا نتایج خوب و رضایت بخشی بگیرید.

کراتینه مو بانو جوان با موی بلوند متوسط سالن زیبایی نیلسا به صورت قبل و بعد

درمان کراتینه مو

کراتین ژاپنی

کراتینه ژاپنی یک روش کراتینه کردن مو تلفیقی است. تلفیق کراتین مو برزیلی همراه با یک ماده صاف کننده ژاپنی که فرایند احیا و صافی مو را چند برابر رضایت بخش می‌کند. این ماده صاف کننده برای اولین بار در ژاپن به فروش رسید و خانم‌ها از آن برای صاف کردن موهای خود استفاده می‌کردند. بعدها این ماده به یکی از مراحل در کراتینه کردن مو اضافه شد تا نتایج بهتری حاصل شود. همان‌طور که مشخص است، کراتین ژاپنی به دلیل تلفیق دو مدل کراتین، مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

برای انجام کراتین ژاپنی، آرایشگر ابتدا کراتین برزیلی را بر روی موهای شما انجام می‌دهد. سپس، به کمک اتو مو و حرارت مستقیم آن، مواد کراتین را بر روی موهای شما تثبیت می‌کند. حالا باید مواد صاف کننده ژاپنی را بر روی موها پخش کرده و همراه با یک برس مخصوص، این مواد را به تمامی قسمت‌های ساقه مو برساند.

انجام مراحل کراتین ژاپنی به دلیل طولانی بودن، معمولا بین ۴ الی ۵ ساعت زمان می‌برد که البته این زمان کاملا به حجم و قد موهای شما بستگی دارد. هر چه حجم و قد مو بیشتر باشد، زمان بیشتری نیاز است.

رنگ مو پس از کراتینه کردن مو

یکی از سؤالاتی که بسیاری از خانم‌ها درباره کراتینه مو در ذهن دارند، رنگ کردن بعد از کراتینه است. زمانی که موهای خود را کراتین می‌کنید، تمامی مواد کراتین بر روی سطح تارهای مو شما قرار می‌گیرد. به همین دلیل، در این زمان، نفوذ رنگ مو به تارهای موی شما کمی سخت و تا حدودی غیرممکن است.

پس توصیه می‌شود، اجازه دهید تا حداقل ۲ هفته از کراتینه کردن مو بگذرد، سپس برای رنگ مو اقدام کنید. اگر زودتر این زمان موهای خود را رنگ کنید، رنگ مو شما تکه‌تکه به نظر می‌رسد و حتی تارهای موی شما به خوبی رنگ باز نمی‌کند.

تغییر رنگ پس از کراتینه کردن مو

برای این موضوع باید بگوییم که کراتینه بر روی موهای طبیعی سبب تغییر رنگ نمی‌شود. یعنی اگر رنگ موهای شما کاملا طبیعی است، کراتینه نمی‌تواند تغییر در رنگ آن ایجاد کند. ولی اگر موهای شما رنگ شده است یا تارهای سفید در میان موهای خود دارید، کراتینه در آنها تغییر رنگ ایجاد می‌کند.

معمولا تارهای سفید، رنگ طلایی به خود می‌گیرند و موهای رنگ شده، یک الی دو درجه روشن‌تر می‌شوند.

انجام کراتینه مو، نه تنها به یک فرد مجرب برای انجام نیاز دارد، بلکه بعد از اتمام مراحل کراتینه، نیاز به مراقبت‌های خاصی هم دارد. در سالن نیلسا، کراتینه مو توسط مجرب‌ترین افراد همراه با بهترین و باکیفیت‌ترین مواد کراتین انجام می‌شود.

دانستنی های آرایشی، بهداشتی

در بخش مجله آنلاین آرایشی زیبایی سالن زیبایی نیلسا، میتوانید مطالبی مفید در مورد تمامی خدمات زیبایی و آرایشی پیدا کنید

  • 7 نکته برای پوست سر سالم جهت داشتن موهایی قوی و براق

7 نکته برای پوست سر سالم جهت داشتن موهایی قوی و براق

تغییرات ساده در برنامه مراقبت از موهایتان می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت پوست سر شما ایجاد کند. این می‌تواند به سادگی ملایم‌تر بودن هنگام شامپو زدن یا گاهی اوقات صاف کردن موهای موج دارتان [...]

  • عکسی از یک زن جوان با پوستی درخشان که به آرامی صورت خود را لمس می‌کند و از آنزیم تراپی پوست خود راضی است و لبخند ملایمی بر لب دارد. پس‌زمینه تصویر روشن و آرام است که حسی از محیط آرامش‌بخش یک اسپا را القا می‌کند.

آنزیم تراپی پوست و فواید معجزه آسای آن چیست؟

آنزیم چیست؟ آنزیم‌ها پروتئین‌هایی هستند که به عنوان کاتالیزور در واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها سرعت واکنش‌های شیمیایی در سلول‌ها را افزایش می‌دهند بدون اینکه خود در این فرآیند [...]