شناخت انواع پوست

برای دختران جوان ساده است که طبیعی و بدون نقص به نظر برسند در حالی که نوجوانان با جوش های بلوغ و آکنه سر و کله میزنند و همیشه نگران ظاهرشان هستند و برایشان حائز اهمیت است که در چشم دیگران زیبا به نظر برسند.

.برای ساده کردن این مهم در این مطلب و چند راهنمایی زیبایی برای دختران نوجوان اشاره خواهیم کرد چرا که زیبایی به عنوان اعتماد به نفس می دهد.

چند نکته برای شناخت انواع پوست:

برای اینکه بتوانیم به درستی از پوست خود محافظت کنیم باید در ابتدا پوست خود را بشناسیم. 5 نوع اصلی پوست عبارتند از پوستهای حساس، نرمال، چرب، مختلط، و خشک.

انواع پوست

برای پی بردن به نوع پوستتان می توانید صبح بعد از بیدار شدن از خواب به وسیله یک تکه دستمال کاغذی تستی بروی پوست خود انجام دهید.

این ساده ترین روش تشخیص نوع پوست شماست. برای انجام این آزمایش یک لایه دستمال کاغذی را بروی صورت خود قرارداده و به صورت بفشارید سپس ان را از صورت خود جدا کرده و به حالت به دست آمده دستمال توجه نماید.

  • شناخت انواع پوست های حساس:

اگر پوست شما حساس باشد دستمال اصلا و یا خیلی کم به روغن آغشته می شود، حتی ممکن است پوستتان در اثر تماس با دستمال کاغذی به قرمزی بزند یا حتی ممکن است دچار خارش شوید. اگر پوست شما به راحتی دچار التهاب یا تحریک می شود احتمالا پوست حساسی دارید.

برای جلوگیری از التهاب و تحریک پوست های حساس از شوینده ها و لایه بردارهای حاوی عصاره هلو و خاک رسی پرهیز نمایید.

از پاک کننده های که حاوی مقدار زیادی از پراکسید بنزئیل، آلفا هیدروکسی اسید و یا بتاهیدروکسی اسید هستند استفاده ننمایید، زیرا پوست شما حساس است و این ها می تواند آکنه را بیشتر تحریک کنند.

پیدا کردن شوینده مناسب پوست های حساس تا حدودی دشوار است، زیرا این موارد شایع ترین مواد در بسیاری از پاک کننده های موجود در بازار و داروخانه ها هستند.

  • پوست نرمال:

دستمال کاغذی بدون چربی از روی پوست شما جدا می شود و پوستتان ملایم، درخشان و ارتجاعی است. شما بسیار خوش شانس هستید و پوست شما نرمال است.

این نوع پوست راحت ترین پوست برای مراقبت و نگهداری است. حتی با مراقبت های ساده در طول سالها چهره ای سلامت و روشن خواهید داشت.

بهترین کار برای شما این است صورت خود را هر روز صبح و شب با صابون ملایم شستشو دهید تا تعادل پوستتان تحریک نشود. می توانید از تونر و مرطوب کننده روزانه هم استفاده کنید.

  • پوست چرب:

اگر روی دستمال ردی از روغن یا چربی در قسمت های بینی و پیشانی و گونه مشاهده شد، احتمالا پوست چرب دارید. پوست چرب برای دختران بسیار مشکل ساز است، چون پوست براق، زبر، و ضخیم و غیر قابل کنترل به نظر می رسد

برای اینکه پوستی جوان و شاداب داشته باشید و از چروک شدن زودهنگام آن جلوگیری نمایید، از شوینده های مناسب پوست چرب استفاده کنید.

هیچ دشواری برای پیدا کردن محصولات مناسب پوست های چرب وجود ندارد زیرا اقسام و انواع ها در دسترس است، اما از آن شوینده ها برای پوست بدن استفاده نکنید چون باعث خشکی پوست شما می شود.

همچنین می توانید هفته ای یک یا دو بار از اسکراب بدن استفاده نمایید.

مراقبت های پوستی برای دختران نوجوان

  • پوست مختلط:

اگر دستمال در قسمت بینی و پیشانی حاوی عناصر روغنی بود (T zone) پوست شما مختلط است و شما در اکثر زنان قرار دارید که پوستشان هم چرب و هم خشک است، و باید از ترکیب محصولات مناسب پوست های خشک و چرب برای هر نقطه از پوستتان استفاده کنید.

به طور معمول گونه ها و اطراف چشم نقاط خشک صورتتان هستند و تا 30 سالگی نیازی به مراقبت خاص ندارد. بقیه نواحی صورتتان به عنوان مناطق چرب صورت باید روزانه با محصولات مناسب پوست های چرب شسته شود و ترجیحا به صورت هفتگی با محصولات مناسب لایه برداری سطحی شود.

  • پوست خشک:

دستمال روی صورتتان کاملا تمیز و عاری از هر نوع چربی خواهد بود اما روی صورت حالت خشکی و کشش حس می شود. پوست خشک نیاز به مراقبت بیشتری دارد. چون سریع تر از پوست های چرب و مختلط چروک می شوند.

شما با مراقبت های درست و عادات صحیح می توانید از پوست خود مراقبت کنید به طوری که مرتب از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

از آب ولرم برای شسشتوی صورت استفاده کنید چرا که آب داغ پوست شما تجریک می کند، خصوصا در زمستان به این نکته توجه کنید که آب داغ چربی مفید پوست شما را از بین خواهد برد و باعث خشکی بیشتر پوست شما می شود.