کاور ناخن یا لمینت ناخن از محبوبترین روش های زیبایی دست و ناخن ها است. این روش باعث زیبایی و محافظت از ناخن می شود و از شکستگی و صدمه دیدن آن ها جلوگیری می کند. لازمه این عمل تخصص بالای یک آرایشگر ماهر است همچنین این روش یک جایگزین بسیار مناسب برای کاشت ناخن است.

در این مقاله قرار است به بررسی جامع و کامل یکی از اقدامات پرطرفدار این روزها یعنی لمینت ناخن، برای زیباتر کردن دست‌ها و ناخن‌های طبیعی تان بپردازیم. این روش با قرار دادن چندین لایه‌ی ژله‌ای بر روی ناخن‌ها در ترمیم آسیب‌ها ناشی از کاشت ناخن کاربرد دارد پس ما قرار است برای آشنایی بیشتر آن را از تمام جوانب بررسی کنیم، معایب و مزایای آن را بسنجیم و در نهایت به نتیجه‌ای قابل اتکا دست پیدا کنیم. اگر شما هم به دنبال راه حلی برای زیباسازی ناخن هایتان هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

لمینت ناخن چیست؟

لمینت یا به اصطلاح کاور کردن ناخن، یکی از اقدامات پرطرفدار این روزها برای زیباتر ساختن ناخن‌های طبیعی است. این اقدام علاوه بر جنبه‌ی زیبایی، به نوعی به تقویت ناخن کمک کرده و ناخن های آسیب‌دیده را مستحکم‌تر می‌کند.

ناخن‌های سالم، صاف، بدون شیار، یک دست و دارای رنگ یکنواخت هستند و به راحتی نمی‌شکنند اما فرم ناخن‌ها با هم متفاوت است و سلامت آن‌ها ربطی به فرم ظاهری‌شان ندارد. اگر شما به ناخن های طبیعی خودتان علاقه دارید، شکل و اندازه‌ی ناخن‌هایتان یکدست است و از فرم ناخن هایتان هم راضی هستید اما ناخن‌هایتان از سلامت چندانی برخوردار نیستند؛ کاور کردن ناخن برای شما معجزه می‌کند.

در کاور ناخن، فرم اصلی ناخن‌های شما حفظ می‌شود و تنها لایه ای نازک از مواد بر روی صدف ناخن‌های طبیعی خودتان قرار می گیرد. در لمینت برخلاف کاشت، خبری از مواد ضخیم حساسیت‌زا نیست و هرگز ناخن‌های شما حالت پودری و ضخیم ناخن‌های کاشته شده را بر خود نخواهند گرفت. به همین دلیل لمینت کردن ناخن ها امروزه به سرعت جایگزین کاشت ناخن شده و آسیب های ناشی از کاشت را به مرور و تا حد امکان بهبود می‌بخشد.

لمینت ناخن کوتاه با رنگ قرمز ترند روز دنیا

چه موادی در لمینت ناخن استفاده می‌شوند؟

  • یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید در حین کاور کردن ناخن‌ها مورد توجه قرار بگیرد امکان رشد میکروب‌ها در آن شرایط و برای طولانی مدت است. بنابراین در انجام لمینت ناخن حتما از مایع ضدقارچ استفاده می‌شود.
  • ماده دیگری که در انجام لمینت برای ناخن ها کاربرد دارد؛ پرایمر مخصوص ناخن است. همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، پرایمرها وظیفه‌ی یکدست کردن سطح و پوشاندن هرگونه منفذ و فرورفتگی را دارند و به همین علت سبب می‌شوند تا مواد لمینت بهتر بر روی سطح ناخن بچسبند. پرایمری که در کاور کردن ناخن استفاده می‌شود معمولاً از نوع غیر اسیدی است.
  • بیس ژل یا ژل پایه، ماده دیگری است که در لمینت کردن ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده زمینه ناخن را برای نشستن ماده لمینت روی سطح آن فراهم می‌کند.
  • مواد مخصوص لمینت ناخن که به ژل فایبر گلاس هم معروف هستند؛ اساسی‌ترین و اصلی‌ترین جز در انجام این عمل به شمار می‌آیند. کیفیت این ژل بر سلامت ناخن و ظاهر نهایی آن موثر است؛ هرچه کیفیت این ماده بیشتر و بهتر باشد، نتیجه‌ی نهایی رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.
  • پد الکلی برای زدودن هرگونه آلودگی و چربی نیاز است. چرا که هرگونه ماده اضافی بر روی خود ناخن‌ها مانع از چسبندگی مورد قبول مواد اصلی بر روی صدف ناخن می‌شود. ضمن آن که در صورت چسبندگی در کار نهایی می‌توانیم از پد الکلی برای رفع آن استفاده کنیم.
  • سایر وسایل مورد نیاز برای انجام کاور ناخن شامل دستگاه‌هایی نظیر دستگاه UV و سوهان برقی است. استفاده از وسایل مخصوص پدیکور و مانیکور در صورت امکان، نتیجه را به هدف ایده‌آل نهایی نزدیک‌تر می‌کند.

مراحلی که برای کاور کردن ناخن هایتان باید طی کنید:

مراحل شروع کار کاور کردن ناخن

  • در ابتدا باید به‌وسیله‌ی پد الکلی هرگونه مواد زائد را از سطح ناخن‌ها پاک کنید تا هیچ چربی و آلودگی دیگری بر روی آن‌ها باقی نماند. وجود آلودگی نتیجه‌ی انتهای کار را با عدم رضایت همراه می‌کند. در این مرحله برای نشان دادن بهتر فرم ناخن‌ها، خوب است که از ابزار عقب زدن ناخن استفاده کرده و پوست و گوشت انتهای آن‌ها را به عقب فشار دهید.
  • مرحله‌ی بعدی، مرحله‌ی به کار بردن سوهان برقی است. سوهان برقی برای از بین بردن سطح براق روی ناخن‌ها کاربرد دارد. سوهان کردن روی صدف ناخن‌ها به آنها جلوه‌ای مات می‌بخشد و براق بودن را از آنها سلب می‌کند. این کار به جلوه‌ی بیشتر لمینت کمک می‌کند.
  • برای صاف و یک‌دست شدن ناخن ها بهتر است در این مرحله پوست و گوشت اضافی ناخن‌ها را برش بزنیم. با این کار، اطراف ناخن ها نیز حالتی صاف و یکدست به خود می‌گیرند.
  • اکنون زمان استفاده از سوهان دستی است. ابتدا به وسیله سوهان دستی تمامی سطوح قابل دسترس آن‌ها را سوهان کنید تا تمامی ناخن‌های شما از شکل و اندازه یکسانی برخوردار شوند. فرم ناخن‌ها به‌وسیله این سوهان کشیدن، جلوه زیباتر و بهتری به خود می‌گیرد. در این مرحله حتی امکان تغییر فرم ناخن هم وجود دارد و شما می‌توانید بنا بر سلیقه خودتان ناخن‌ها را به فرم‌های مربعی، گرد، بیضی و یا … دربیاورید.

لمینت ناخن کوتاه یا همان کاور ناخن به رنگ قرمز-مدرن-ترند-روز

مراحل میانی لمینت ناخن کوتاه

  • از آنجا که در مرحله قبل از سوهان استفاده کردید باید ابتدا تمام پودرهای جمع شده موجود بر روی سطح ناخن را به وسیله برس مخصوص این کار پاک کنید.
  • بعد از زدودن هر آنچه که بر روی ناخن جمع شده بود، اکنون فرصت استفاده از محلول ضد قارچ است. محلول ضد قارچ باید بر روی تمامی سطح ناخن پخش شود تا مانع از رشد و تکثیر قارچ‌ها در مدت زمان نسبتاً طولانی استفاده از لمینت ناخن شود.
  • بعد از خشک شدن ضد قارچ باید از پرایمر ناخن استفاده کنید. همانطور که گفته شد، پرایمرهای غیر اسیدی رایج برای کاور کردن ناخن به شما کمک می‌کنند تا مواد لمینت به طرز بهتری چسبندگی خود را بر روی ناخن شما حفظ کند.
  • برای خشک شدن پرایمر می‌توانید از دستگاه UV هم استفاده کنید. بعد از اینکه پرایمر به خوبی خشک شد، وقت آن رسیده که از بیس ژل یا همان ژل پایه استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از این ژل این است که با فاصله خیلی کمی از گوشت اطراف ناخن زده شود؛ چرا که اگر ژل پایه به پوست و ناخن راه پیدا کند، آنگاه لمینت هوا را به داخل کشیده و نتیجه‌ی نامطلوبی به دست می‌آید. برای تسریع امر خشک شدن در هر مرحله که لایه‌ای بر ناخن می‌افزایید، می‌توانید از دستگاه UV استفاده کنید. خشک شدن ژل پایه هم در این دستگاه ممکن است و به مدت زمان تقریبی در حدود 60 ثانیه نیاز دارد.
  • در مرحله آخر از مراحل میانی لمینت ناخن، زمان استفاده از ژل فایبر گلاس یا همان ژل اصلی برای لمینت است. این ژل باید حدود 3 تا 5 لایه را بر روی ناخن به خود اختصاص دهد بنابراین بهتر است در هر مرحله یک لایه‌ی نازک از آن را بر روی ناخن قرار داده، آن را با دستگاه UV خشک کرده و سپس لایه‌ی بعدی را بر روی ناخن‌ها زده و این مراحل را تا تمام شدن تعداد لایه مدنظر ادامه دهید. زمانی که ضخامت ناخن به حد مورد نظر شما رسید، مراحل انتهایی کار آغاز می‌شوند.

لمینت ناخن پا به رنگ صورتی

مراحل انتهای کار کاور کردن ناخن‌ها

  • ممکن است پس از اتمام لایه‌های ژل اصلی، ناخن‌های شما حالتی شبیه به چسبندگی داشته باشند. در این صورت می‌توانید از پد الکلی استفاده کنید به این صورت که آن را محکم بر روی سطح ناخن کشیده تا حالت چسبندگی ناخن را از بین برده و سطحی براق و درخشان را برای آن‌ها رقم بزنید.
  • در مرحله انتهای این کار، شما می‌توانید مطابق سلیقه خودتان از هرگونه لاک ژل، لاک ناخن معمولی و یا هر نوع دیگر از دیزاین‌های ناخن استفاده کنید. این مرحله از کار ضروری نیست و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مقایسه‌ای بین کاشت و لمینت ناخن: کدام یک برای شما بهتر است؟

اگر در میان انتخاب کاشت و لمینت برای ناخن‌هایتان مردد و دچار شک و تردید هستید؛ ما برای شما امکان مقایسه‌ی این دو مورد را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید بر اساس شرایط، نیاز و … برای خودتان تصمیم‌گیری کنید:

  • کاشت ناخن ظاهری طبیعی نداشته و ناخن را ضخیم و برآمده نشان می‌دهد اما در لمینت ناخن، مواد لایه لایه بر روی ناخن‌های طبیعی خودتان قرار می‌گیرند و به همین دلیل در ناخن‌های لمینت شده نسبت به ناخن‌های کاشته شده، خاصیت ارتجاعی و انطاف پذیری قابل قبولی را شاهد خواهید بود.
  • مواد لمینت به صورت چند لایه (3-5 لایه) نازک بر روی ناخن های شما می‌نشینند و این امر باعث می‌شود لمینت نسبت به ناخن کاشته شده، سبک‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسد.
  • به دلیل خاصیت ارتجاعی و جنس موادی که در لمینت استفاده می‌شود، احتمال آسیب به ناخن نه تنها کاهش پیدا می‌کند بلکه لمینت می‌تواند در بهبود آسیب‌های ناشی از کاشت ناخن هم موثر واقع شود و ناخن های طبیعی شما را به ناخن هایی سالم‌تر و زیباتر تبدیل کند.
  • در انواع کاشت ناخن از تیپ ها و مواد لیکوئیدی استفاده می‌شود که احتمال حساسیت‌زا بودن را تقویت می‌کنند اما در لمینت مواد به صورت مستقیم و بدون استفاده از هرگونه مواد شیمیایی لیکوئیدی بر روی ناخن سوار می‌شوند. بنابراین احتمال آلرژی و حساسیت در ناخن لمینت شده نسبت به ناخن کاشته شده بسیار پایین‌تر است. در کاور کردن ناخن هر چه مواد از کیفیت بیشتر و بهتری برخوردار بوده و به استاندارد نزدیک‌تر باشند احتمال حساسیت‌زا بودن آن‌ها هم بیشتر به صفر میل می‌کند.
  • در حالتی که ناخن‌ها کاشته شده باشند، معمولا حس طبیعی ناخن گرفته شده و به‌وسیله ناخن قادر به درک برخی حواسی که در حالت طبیعی داشتید، نخواهید بود اما در کاور کردن ناخن با ژل فایبر گلاس حس طبیعی ناخن‌ها باقی مانده و به این صورت می‌توان از آسیب‌هایی که ممکن است به ناخن وارد شده و درک آن‌ها برای پیشگیری از آسیب و یا اقدام به درمان آن ضروری است جلوگیری کرد.
  • گاهی افراد در موقعیت شغلی خاص به دلیل ممنوعیت کاشت قادر به زیباتر کردن ناخن‌هایشان نخواهند بود اما لمینت طبیعی و بدون استفاده از هر نوع دیزاین اضافه‌ای به سبب ظاهر طبیعی و شرایط استریل‌تری که نسبت به کاشت ناخن دارد، می‌تواند برای این افراد موثر واقع شده و از گرفتاری‌های احتمالی به وجود آمده جلوگیری کند.
  • لمینت ناخن برای افرادی که به صورت مداوم کاشت و ریموو انجام داده‌اند نیز مناسب است. این افراد ناخن‌های ضعیف و شکننده‌ای دارند که نیاز به تقویت و استحکام آن‌ها را می‌توان با استفاده از لمینت ناخن و کاور کردن آن‌ها برطرف کرد.
  • اگر زیباسازی پودری ناخن همانند آنچه در کاشت ناخن تجربه می‌کنید برای شما خوشایند نیست و توانایی تحمل آن را ندارید، کاور کردن ناخن گزینه مناسب‌تری برای انتخاب به نظر می‌رسد.
  • برای مادرانی که نوزاد شیرخوار یا بچه‌ی کوچک داشته باشند، لمینت ناخن گزینه بهتری نسبت به کاشت ناخن به نظر می‌رسد چرا که در لمینت کردن فرم طبیعی ناخن آن‌ها حفظ شده و نیز آسیب شیمیایی کمتری نسبت به کاشت ناخن رقم می‌خورد.
لمینت ناخن 2 لمینت ناخن

مرتبط با مطلبی که می خوانید:

100 مدل طراحی ناخن پاییزه سال 2023

۴۵ مدل ناخن ۲۰۲۲ که دوست دارید امتحان کنید

کاور کردن یا همان لمینت ناخن به چه افرادی توصیه می‌شود؟

همانطور که پیش‌تر گفته شد اگر از آن دسته از افرادی هستید که از شکل و فرم طبیعی ناخن‌هایتان تا حد زیادی رضایت داشته و دارای ناخن‌های تقریباً یکدست و یک اندازه هستید ولی شکستگی‌های پی در پی ناخن هایتان امانتان را بریده است؛ لمینت ناخن دقیقاً برای شما ساخته شده است. لمینت کردن، ناخن‌های شما را مستحکم کرده و مانع از پریدگی و شکستگی آن‌ها می‌شود.

ضمن آنکه از ریش شدن لبه ناخن شما نیز جلوگیری به عمل می‌آورد. در واقع لمینت کردن یک اقدام بسیار عالی برای مقاوم‌سازی ناخن به شمار می‌آید و در همان حال که فرم طبیعی و زیبای ناخن حفظ می‌شود؛ با دارا بودن خاصیت انعطاف مناسب در نسبت با کاشت پودری، آسیب کمتری به صدف ناخن وارد می‌کند.

چه افرادی نباید ناخن‌هایشان را کاور کنند؟

این ادعا که لمینت کردن ناخن آسیب به مراتب کمی به آن‌ها وارد می‌کند اما استفاده از کاور یا لمینت ناخن برای همگان توصیه نمی‌شود. در واقع در صورت برخوردار بودن از یک سری شرایط خاص، بهتر است از این کار دوری کنید:

  • اگر مبتلا به بیماری های عفونی و قارچی باشید بهتر است تا تکمیل درمان خود به دنبال کاشت یا لمینت ناخن نروید چرا که در این شرایط استفاده از هرگونه ماده اضافی بر سطح ناخن شما، مانع از رصد کردن روند پیشرفت یا درمان بیماری شما خواهد شد.
  • اگر سیستم ایمنی شما ضعیف عمل کرده و مستعد ابتلا به بیماری های عفونی و آلرژی باشید بهتر است که از لمینت برای ناخن‌هایتان استفاده نکنید چرا که در صورت هر گونه اقدام سهوی یا عمدی ناخن کار در جهت استفاده نکردن از مواد استاندارد، خودتان را در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی قرار داده‌اید و ریسک ابتلا به این بیماری‌ها در شما افزایش پیدا می‌کند.
  • همانطور که گفته شد در بسیاری از مشاغل استفاده از لاک ناخن و ناخن کاشته شده ممنوع است. اگر شما نیز در چنین شغل‌هایی فعالیت می‌کنید بهتر است ناخن‌های طبیعی خودتان را به خوبی مراقبت کنید و از دیزاین آن‌ها دوری کنید اما در مواردی که ناچار به این کار هستید، استفاده از لمینت طبیعی شبیه خود ناخن‌ها و بدون هرگونه لاک ژل یا لاک و سایر دیزاین‌ها ایرادی ندارد.
  • اگر برای مدت طولانی ناخن‌هایتان را کاور کرده و یا کاشت انجام داده‌اید بهتر است مدت زمانی را به حالت طبیعی آن‌ها بگذرانید و به ناخن‌هایتان اجازه‌ی استراحت بدهید. فراموش نکنید که هرچقدر هم که یک اقدام زیبایی کم خطر باشد؛ باز هم بودن در حالت طبیعی برای سلامت بدنی شما مفیدتر است.

معایب لمینت ناخن چیست؟

هر اقدامی اگر به صورت مداوم، بی‌رویه و افراطی انجام شود معایبی نیز به همراه خواهد داشت. لمینت ناخن نیز از این قاعده پیروی می‌کند و ممکن است در دراز مدت سبب ایجاد بیماری های عفونی و یا شکستن استحکام ناخن ها شود پس بهتر است کاور کردن ناخن به کاری مداوم و همیشگی تبدیل نشود.

افرادی هم که به دلیل شرایط خاصی که دارند توصیه می‌شوند هرگز از کاشت و لمینت استفاده نکنند، بهتر است به این نصیحت گوش کرده و خودشان را در معرض انواع بیماری‌ها و گرفتاری‌های بعدی قرار ندهند.

در حالت کلی لمینت کردن ناخن ها امری است که به ترمیم و افزایش استحکام ناخن‌هایتان کمک می‌کند اما این تنها در صورتی است که به طور صحیحی از آن بهره برده و برای انجام این کار به مراکز معتبر مراجعه کرده و از مواد استاندارد و مناسب استفاده کنید. هرگونه سهل‌انگاری در هریک از موارد ذکر شده ممکن است به جای کمک برای بازیابی سلامت ناخن‌ها، برعکس عمل کرده و آسیب‌های بیشتری به آن‌ها وارد کند.

مزایای استفاده از لمینت ناخن چیست؟

از مزایای لمینت ناخن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم احساس سنگینی در ناخن و سبکی خوشایند در مقایسه با کاشت
  • لمینت برخلاف کاشت قابلیت لمس را حفظ می کند.
  • سرعت انجام مراحل در لمینت بیشتر از کاشت است و برای افرادی که به زمان‌بندی خود اهمیت می‌دهند مناسب تر به نظر می‌آید.
  • لمینت برخلاف کاشت ناخن نه تنها به ناخن آسیب نزده بلکه صدف را تقویت کرده و آن را در طول زمان پوشانندگی سالم‌تر کرده و بدین طریق از آسیب‌های احتمالی بعدی نیز جلوگیری می کند.
  • لمنیت از ماندگاری و دوام خوبی برخوردار است و زمان طبیعی باقی ماندن آن در حدود 25 روز است.
  • لمینت با وجود دارا بودن قابلیت انعطاف، بسیار مقاوم و محکم بوده و بر خلاف کاشت ناخن به سادگی آسیب ندیده و دچار شکستگی نمی‌شود.
  • هزینه‌ی انجام لمینت در اکثر مواقع نسبت به کاشت ناخن مناسب تر است و در واقع هزینه‌ای است که برای سلامتی و زیبایی توأمان خرج می‌شود.

تمامی نکات ذکر شده از دلایلی هستند که محبوبیت این روزهای لمینت را توجیه می کنند.

هزینه تقریبی انجام و ترمیم لمینت ناخن

در قیمت گذاری اقدامات زیبایی ناخن فاکتورهای متعددی دخیل هستند برای مثال میزان تبحر ناخن کار، نوع مواد استفاده شده توسط او، برند موادی که به کار گرفته می‌شوند و شرایط ناخن‌های شما همگی در قیمت انجام این اقدام موثر هستند. به طور معمول قیمتی که در بیشتر سالن‌ها رایج است در بازه‌ای حدود 50 تا 200 هزار تومان قرار می‌گیرد. هزینه‌ای که برای این کار پرداخت می‌کنید؛

در صورتی که در مراکز معتبر انجام شود، می‌تواند به زیبایی و سلامتی شما کمک شایانی کند اما در صورت رعایت نکردن نکات و قوانین بهداشتی مربوط به انجام آن، عواقب احتمالی بر عهده خودتان خواهد بود.

البته لمینت ناخن قابل ترمیمی است و پس از یک بار پرداخت هزینه، برای ترمیم هزینه ای کمتر و در حدود 30 هزار تومان را باید پرداخت کنید.

مدت زمان ماندگاری لمینت ناخن

به طور معمول مدت زمان انجام دادن کاور ناخن نسبت به انجام عمل کاشت کمتر و در حدود نیم ساعت است چرا که سوهان‌کشی زیادی ندارد اما مدت زمان ماندگاری کاشت ناخن کمی بیشتر از کاشت پودری ناخن و در حدود 25 روز است. بعد از این مدت شما می‌توانید لمینت کار شده بر روی ناخن‌هایتان را ترمیم و مدت زمان ماندگاری آن را تمدید کنید.

ترمیم ناخن تا 3 مرتبه امکان‌پذیر است و پس از آن باید دوباره برای کاور کردن اقدام کنید. البته بهتر است در بین دفعه اول و دوم انجام لمینت مدت زمانی را برای استراحت ناخن‌هایتان در نظر بگیرید.

نتیجه گیری درباره لمینت ناخن

اگر شما هم از کاشت پیوسته ناخن خسته شده‌اید، ناخن‌هایتان به دلیل کاشت یا هر دلیل دیگری آسیب دیده است، زیبایی ناخن ها در عین طبیعی بودن آنها را بیشتر می‌پسندید و… لمینت ناخن گزینه ایده‌آلی برای شما محسوب می‌شود.

البته توجه داشته باشید که اولویت شما سلامتی است و لمینت در راستای این هدف به شما کمک می‌کند اما آنچه که باید رعایت شود، بهداشت مربوط به انجام این کار است. برای کاور کردن ناخن هایتان حتماً به مراکز معتبر مراجعه کرده و اسیر تبلیغات نشوید چرا که استفاده از مواد نامرغوب و غیر استاندارد هرچقدر هم که به زیبایی ناخن های شما کمک کند اما خطری برای سلامتی شما محسوب می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم با بررسی کامل معایب، مزایا، شیوه انجام کار و مواد کاربردی در انجام لمینت ناخن، شما را در شناسایی و تصمیم‌گیری برای انجام آن راهنمایی کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد.

سوالات متداول لمینت ناخن

لمینت ناخن چیست؟

لمینت یا به اصطلاح کاور کردن ناخن، یکی از اقدامات پرطرفدار این روزها برای زیباتر ساختن ناخن‌های طبیعی است. این اقدام علاوه بر جنبه‌ی زیبایی، به نوعی به تقویت ناخن کمک کرده و ناخن های آسیب‌دیده را مستحکم‌تر می‌کند.

مدت زمان ماندگاری لمینت ناخن

مدت زمان ماندگاری کاشت ناخن کمی بیشتر از کاشت پودری ناخن و در حدود 25 روز است.

چند بار میتوان لمینت ناخن را ترمیم کرد؟

ترمیم کردن لمینت ناخن تا 3 مرتبه امکان‌پذیر است و پس از آن باید دوباره برای کاور کردن اقدام کنید.

هزینه انجام لمینت ناخن چقدر است؟

در قیمت گذاری اقدامات زیبایی ناخن فاکتورهای متعددی دخیل هستند برای مثال میزان تبحر ناخن کار، نوع مواد استفاده شده توسط او، برند موادی که به کار گرفته می‌شوند و شرایط ناخن‌های شما همگی در قیمت انجام این اقدام موثر هستند.