چشم ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت به عهده دارند. چشمان درشت، چهره را زیباتر و شادتر نشان می دهند. اگر مایلید چشمان خود را زیباتر جلوه دهید، این مطلب برای شماست.

استراحت به موقع و کافی، معمولا 7 الی 8 ساعت خواب کافی موجب درخشیدن چشم ها می شود.

هر زمان احساس کردید چشم هایتان خسته هستند اما فرصت استراحت طولانی ندارید، 10 الی 15 دقیقه دراز بکشید و چشم هایتان را ببندید.

سپس دو تکه پنبه را در چای تازه دم کشیده رقیق فرو ببرید و روی پلکهایتان بگذارید. بدین ترتیب خستگی چشم ها رفع می شود.

 

روش هایی ساده برای بهبود حلقه های تیره زیر چشم

  • روغن بادام

روغن بادام حاوی ترکیبات روشن کننده پوست است که تولید کلاژن را تحریک می کند. پیش از خواب با استفاده از مقداری از روغن بادام بخش های تیره پوست را به آرامی ماساژ دهید و صبح روز بعد با آب سرد شستشو دهید.

این عمل ساده را هر روز تکرار کنید

  • سیب زمینی

سیب زمینی خام سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای پوست است و به کاهش التهاب و تورم های رگ های خونی کمک می کند. برش های تقریبا نازک از سیب زمینی را به مدت 5 الی 20 دقیقه رو چشم ها قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

این کار را تا دو بار در روز می توانید تکرار کنید.

  • آب

نوشیدن آب کافی فواید بسیاری برای بدن انسان دارد و از منابع آب رسانی به پوست می باشد. در صورت دلخواه کمی آب لیمو به لیوان آب خود اضافه کرده و بنوشید.

  • خیار

خیار سرشار از اسید های مفید روشن کننده پوست می باشد. برش های ضخیم خیار را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس 15 دقیقه روی حلقه های تیره دور چشم قرارداده و صورت را با آب سرد بشویید.

تا دو بار در روز می توانید تکرار کنید.

  • آهن

کمبود آهن ممکن است به شکل گیری حلقه های تیره زیر چشم منجر شود. از منابع از سرشار از آهن میتوان به سبزیجات با برگ های تیره سبز یا میوه های خشک شده (آلو، زرد آلو, کشمش) یا تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، ماهی، مغزها و دانه های خوراکی و غلات کامل اشاره کرد.