احیای مو آسیب دیده

خیلی وقت است که دیگر داشتن موهای صاف و لخت که حتی در باران هم به مشکلی نخورند، آرزو نیست. کراتینه مو برای بانوانی است که از موهای وز خود خسته شده‌اند و می‌خواهند برای مدتی هم که شده از صاف بودن موهای خود لذت ببرند.

ترمیم و احیای مو آسیب دیده چیست؟

کراتین در اصل یک نوع پروتئین است که در به طور طبیعی در موها وجود دارد. این پروتئین باعث صاف درخشان بودن موها می‌شود. این پروتئین به میزان کافی در ساختمان موی افرادی که موهای فر یا موهای وز دارند، وجود ندارد. عمل کراتینه مو در حقیقت با جایگزین کردن مقدار کراتین مورد نیاز مو، باعث نرم شدن و صاف شدن موها تا ماه‌ها می‌شود. کراتینه مو که  اغلب پرهزینه هم است. امروزه در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی بسیاری انجام می‌شود و با استقبال بسیاری از بانوان هم مواجه شده است.

این باور که روش کراتینه باعث صاف شدن موها می‌شود در حقیقت اشتباه است. در هنگام انجام این روش از محلولی استفاده می‌شود که کراتینه با موها ترکیب شده و کتیکول مو را به دلیل نبودن کراتین در مو آسیب دیده را ترمیم می‌کند. نتیجه ترمیم کوتیکول مو، به وجود آمدن موهایی صاف و براق است.

آشنایی با کراتین احیای مو آسیب دیده

افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال ترمیم و احیای مو آسیب دیده خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود.

اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

ترمیم و احیای موهای آسیب دیده

دانستنی های آرایشی، بهداشتی

در بخش مجله آنلاین آرایشی زیبایی سالن زیبایی نیلسا، میتوانید مطالبی مفید در مورد تمامی خدمات زیبایی و آرایشی پیدا کنید

  • 7 نکته برای پوست سر سالم جهت داشتن موهایی قوی و براق

7 نکته برای پوست سر سالم جهت داشتن موهایی قوی و براق

تغییرات ساده در برنامه مراقبت از موهایتان می‌تواند تفاوت بزرگی در سلامت پوست سر شما ایجاد کند. این می‌تواند به سادگی ملایم‌تر بودن هنگام شامپو زدن یا گاهی اوقات صاف کردن موهای موج دارتان [...]

  • عکسی از یک زن جوان با پوستی درخشان که به آرامی صورت خود را لمس می‌کند و از آنزیم تراپی پوست خود راضی است و لبخند ملایمی بر لب دارد. پس‌زمینه تصویر روشن و آرام است که حسی از محیط آرامش‌بخش یک اسپا را القا می‌کند.

آنزیم تراپی پوست و فواید معجزه آسای آن چیست؟

آنزیم چیست؟ آنزیم‌ها پروتئین‌هایی هستند که به عنوان کاتالیزور در واکنش‌های بیوشیمیایی در بدن عمل می‌کنند. به عبارت دیگر، آنها سرعت واکنش‌های شیمیایی در سلول‌ها را افزایش می‌دهند بدون اینکه خود در این فرآیند [...]