اکستنشن مو

اکستنشن یکی از راه‌های افزایش حجم و قد موها بوده که این روزها بین خانم‌ها بسیار پرطرف‌دار است و با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود تا موهای شما ظاهری طبیعی و زیبا به خود بگیرند.

پیشنهاد می‌شود که این مقاله را تا انتها خوانده و با هر آن چیزی که شما باید قبل از اکستنشن مو بدانید آشنا شوید.

اکستنشن مو چیست؟

شاید در تبلیغات بسیاری از سالن‌های زیبایی اسم اکستنشن مو را شنیده باشید ولی دقیقاً متوجه نشدید که کارکرد این تکنیک برای موها چیست. به اضافه کردن موهایی مصنوعی یا طبیعی به جهت افزایش قد و پوشاندن طاسی و کم‌پشتی موها اکستنشن مو می‌گویند. این روش با راه‌های مختلفی انجام شده و با توجه به نیاز شما از اکستنشن، نوع آن نیز تغییر می‌کند. اگر به تازگی موهای خود را کوتاه کرده‌اید و حالا از کوتاهی موهای خود پشیمان هستید، اکستنشن یک راه عالی برای باز گرداندن موهای بلندتان است. حتی بسیاری از خانم‌هایی که از کم‌پشتی و کم‌حجمی موهای خود رنج می‌برند، می‌توانند با یک اکستنشن عالی و طبیعی، به موهای خود حجم فوق‌العاده‌ای بدهند.

اکستنشن کار مو، موی یک بانو جوان را در سالن زیبایی حرفه ای اکستنشن کرده است. نمای نزدیک از کار

اگر هم به فکر رنگ کردن مو های خود هستید ولی از آسیب‌های ناشی از رنگ مو می‌ترسید، می‌توانید از اکستنشن‌های رنگی استفاده کرده و هایلایت‌های زیبایی را در موهایتان ایجاد کنید. در ادامه، به جزئیات بیشتری از اکستنشن مو می‌پردازیم.

اکستنشن و موی به کار رفته در آن

اکستنشن‌ها از نظر موهای بکار رفته در آنها، به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول موهای مصنوعی و دسته دوم موهای طبیعی هستند که در ادامه به آنها نیز می‌پردازیم.

موهای مصنوعی در اکستنشن

استفاده از موهای مصنوعی در اکستنشن، حداکثر باید به طول 30 سانتی متر باشد و استفاده از طول بیشتر موهای مصنوعی باعث افزایش وزن موها شده و به موهای طبیعی و کف سر شما فشار آورده، در نهایت، ریزش مو، کم‌پشتی و آسیب به موهای طبیعی شما را به همراه دارد. پس برای به کار بردن موی مصنوعی در اکستنشن، بهترین طول 22 سانتی متر بوده و حدوداً تا 3 الی 4 ماه ماندگاری دارد. فاصله گرفتن اکستنشن از کف سر کاملاً بستگی به میزان رشد موها و سن شما دارد؛ زیرا هر چه سن بالاتر می‌رود، موها دیرتر رشد می‌کنند.

موهای طبیعی در اکستنشن

این روزها استفاده از موهای طبیعی در اکستنشن بسیار پرطرف‌دار شده و بیشتر خانم‌ها به دنبال انجام آن هستند. البته باید بدانید که اکستنشن مو که با موهای طبیعی انجام می‌شود و نسبت به اکستنشن با موهای مصنوعی بسیار گران‌تر است و به همان اندازه از کیفیت بیشتری هم برخوردار است و شما می‌توانید آنها را مثل موهای خودتان رنگ و دکلره کنید.

برای تشخیص طبیعی بودن موهایی که تارهای ضخیمی دارند، می‌توانید چند تار مو را آتش زده و از بو و نوع سوختن آن، به طبیعی و مصنوعی بودن آن پی ببرید. ماندگاری اکستنشن موهای طبیعی کاملاً بستگی به رشد موهای خودتان دارد ولی به طور معمول از 3 تا 6 ماه ماندگاری داشته و البته باید هر 45 روز یکبار توسط آرایشگر ترمیم شود.

اکستنشن مو یک بانوی جوان با رنگ مو بلوند

اکستنشن مو و روش‌های نصب آن

روش‌های مختلفی برای نصب موها وجود دارد که این روش‌ها شامل:

  • دوختن مو برای اکستنشن
  • میکرو لینک مو برای اکستنشن
  • استفاده از چسب برای اکستنشن
  • بوند برای اکستنشن
  • اتصال حرارتی برای اکستنشن

دوختن مو برای اکستنشن

در روش دوختن مو، زمان و دقت زیادی نیاز است و شما باید ساعت‌ها در آرایشگاه بنشینید تا موهایتان آماده شود. در این روش از موهای طبیعی استفاده شده و در ابتدا موهای شما بافته می‌شود. حالا موهای بافته شده شما، به موهای بافته شده اکستنشن دوخته می‌شود و در نهایت، بعد از چند ساعت انتظار، شما موهایی زیبا و با ظاهری طبیعی خواهید داشت.

میکرو لینک مو برای اکستنشن

تکنیک میکرو لینک از طبیعی‌ترین تکنیک‌ها برای اکستنشن مو است و بسیاری از خانم‌ها به دنبال اکستنشن از این روش هستند. در میکرو لینک از رنگ‌های مختلفی از مو استفاده می‌کنند و تنوع در این روش بسیار بالا است. در این تکنیک، موهای اکستنشن به موهای ساقه وصل شده و محکم می‌شوند. ممکن است بعد از مدتی این اتصال‌ها شل شده که در آن هنگام باید به آرایشگر خود مراجعه کرده و از او بخواهید تا اکستنشن شما را ترمیم و سفت کند. این ترمیم به طور معمول باید هر 3 الی 4 هفته یکبار اتفاق بیفتد. هزینه انجام اکستنشن با این تکنیک بسیار به صرفه است ولی در کل کاملاً بستگی به نوع موی انتخابی و کیفیت آن دارد.

استفاده از چسب برای اکستنشن

یکی دیگر از روش‌های اکستنشن مو، به کمک چسب است که در این روش، موهای اکستنشن با کمک چسب مخصوص لابه‌لای موهای شما وصل می‌شود. این تکنیک نسبت به دیگر تکنیک‌ها راحت‌تر بوده و نهایتاً 1 ساعت زمان می‌برد. البته باید بدانید که اکستنشن با چسب، زمان بعدی که به آرایشگاه مراجعه می‌کنید باید آن را از موهای خود جدا کنید. در این روش ممکن است نسبت به چسب‌ها حساسیت نشان دهید که در این شرایط نباید از این روش استفاده کنید.

یکی از چسب‌های بی ضرر که در این روش از آن استفاده می‌شود، چسب کراتین است که برای جلوی سر و موهای نازک و کم‌پشت بسیار مناسب است. این چسب کمی بالاتر از ریشه به موها مالیده می‌شود و حالا موهای اکستنشن را به آن اضافه می‌کنند. در نهایت، با یک گیره مخصوص، موها به کمک حرارت و فشار به یکدیگر می‌چسبند.

بوند برای اکستنشن

بوند یکی دیگر از تکنیک‌های اکستنشن مو است که در آن ماندگاری اکستنشن خیلی بیشتر بوده و معمولاً تا 6 ماه یا حتی بیشتر ماندگاری دارد و این ماندگاری کاملاً بستگی به میزان مراقبت فرد دارد. در این تکنیک، از چند نوع چسب بعلاوه چسب کراتین استفاده شده و به کمک اتو مو انجام می‌شود.

اتصال حرارتی برای اکستنشن

در روش اتصال حرارتی میزان آسیب به مو بسیار بالا است و معمولاً این روش به افراد توصیه نمی‌شود زیرا سبب ریزش مو می‌شود. در این روش، کمی بالاتر از ریشه مو محلولی چسب مانند به موها مالیده شده و موهای اکستنشن را به آن اضافه می‌کنند. در نهایت، با یک انبرک یا گیره به موها فشار وارد شده و همراه با حرارت، این موها به موهای طبیعی شما می‌چسبند.

رینگ برای اکستنشن

در این تکنیک، از رینگ‌های واشردار مخصوص استفاده شده و آن را داخل دسته نازکی از مو می‌کنند. حالا موهای اکستنشن به موهای طبیعی خود اضافه کرده و با کمک انبرک آن را سفت می‌کنید. تکنیک رینگ برای افرادی که دارای موهای کم‌پشت و نازکی هستند مناسب نبوده زیرا رینگ‌ها دیده می‌شوند و ظاهر زیبایی نخواهند داشت. ولی برای کسانی که موهای پر و ضخیمی دارند و فقط به دنبال افزایش قد موهای خود هستند، مناسب است.

اکستنشن مو حرفه ای بلوند در سالن زیبایی نیلسا

مزایا استفاده از اکستنشن مو

برخی از مزایای اکستنشن با مو طبیعی و مصنوعی شامل:

  • در اکستنشن با موهای طبیعی، حالت پذیری و رنگ پذیری موها بسیار بالا بوده و می‌توانید آنها را به راحتی رنگ و دکلره کنید.
  • اکستنشن با موهای طبیعی دوام و عمر بیشتری نسبت به اکستنشن با موهای مصنوعی دارد.
  • اکستنشن به طور کلی باعث افزایش حجم و پرپشتی موها می‌شود.
  • موهای شما با اکستنشن زیباتر شده و ظاهر خوبی پیدا می‌کند.
  • اکستنشن با موهای طبیعی نسبت به اکستنشن با موهای مصنوعی نیاز به مراقبت و رسیدگی کمتری دارد.
  • اکستنشن با موهای مصنوعی بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از اکستنشن با موهای طبیعی است.

معایب استفاده از اکستنشن مو

برخی از معایب اکستنشن با مو طبیعی و مصنوعی شامل:

  • اکستنشن با موهای طبیعی نسبتاً گران هستند.
  • ممکن است در برخی از سالن‌های زیبایی از روش‌های غیربهداشتی استفاده شود.
  • اکستنشن با موهای مصنوعی دوام و عمر بالایی ندارد.
  • اکستنشن با موهای مصنوعی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که ممکن است برای بسیاری از افراد زمان‌بر باشد.
  • در صورتی که اکستنشن با موی مصنوعی داشته باشید و از اتو مو سشوار استفاده کنید، احتمال ذوب شدن موها بسیار بالا است.

انواع اکستنشن مو از نظر ماندگاری آنها

اکستنشن‌ها از نظر ماندگاری به سه دسته موقت، دائمی و نیمه دائمی تقسیم می‌شوند که در ادامه به این سه دسته و تفاوتشان می‌پردازیم.

اکستنشن‌های دائمی

در اکستنشن‌های دائمی، ماندگاری آنها کاملاً به میزان رشد موهای شما دارد و تا زمانی محل وصل اکستنشن از ریشه موها فاصله بگیرد، آن نیز ماندگاری دارد. معمولاً ظاهر این نوع اکستنشن‌ها بسیار طبیعی بوده و خیلی با ظرافت انجام می‌شود تا مصنوعی بودن آنها مشخص نباشد.

اکستنشن‌های نیمه دائمی

ماندگاری اکستنشن‌های نیمه دائمی معمولاً از 6 تا 8 هفته است و بعد از آن، یا باید اکستنشن را از موها جدا کرده و یا آن را ترمیم کنید. برای داشتن اکستنشن نیمه دائمی می‌توانید از موهایی با چسب‌های نواری استفاده کرده و آنها را به موهای خود وصل کنید. با استفاده از این چسب‌ها، اگر موها در حالت افتاده باشند، اکستنشن بودن آنها قابل تشخیص نیست. بسیاری دیگر از تکنیک‌های اکستنشن نیز دارای ماندگاری نیمه دائمی هستند و بعد از مدتی باید برداشته یا ترمیم شوند.

اکستنشن‌های موقت

اکستنشن‌های موقت همان اکستنشن‌هایی هستند که هر روز یا هر هفته می‌توانید آنها را از موهای جدا کنید. این نوع اکستنشن معمولاً از طریق کلیپس‌های مخصوص، چسب یا بافت به موها وصل می‌شوند که با استفاده از این وسایل شما نیازی به آرایشگر نداشته و خودتان به تنهایی می‌توانید موهای خود را موقتاً اکستنشن کنید.

عوامل مهم در داشتن اکستنشن مو

قبل از انجام اکستنشن باید به یکسری از عوامل مهم دقت کرده و با توجه به آن، اکستنشن خود را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به برخی از این عوامل می‌پردازیم.

رنگ مو

قبل از انجام اکستنشن باید رنگ آن را انتخاب کنید. رنگ این موها باید در نزدیک‌ترین درجه رنگی نسبت به موهای خودتان باشد و تفاوت رنگ در موهای طبیعی خود و اکستنشن باعث از بین رفتن جلوه زیبا و طبیعی موهای شما می‌شود. البته در برخی موارد، فرد می‌خواهد از طریق اکستنشن، موهای خود را هایلایت کرده که در آن شرایط می‌توانید از هر رنگ اکستنشنی استفاده کنید و ظاهری هایلایت مانند به موهای خود بدهید.

مراقبت از اکستنشن

برای شستشو این موهای اضافه شده باید از شامپوهای بدون سولفات استفاده کرده و بهتر است که هفته‌ای دو بار شسته شوند. البته اکستنشن‌های موقت و کلیپسی را باید قبل از خواب و قبل از شستشو از موهای خود جدا کنید.

قیمت اکستنشن

قیمت اکستنشن‌ها کامل بستگی به نوع موی به کار رفته در آن و روش بسته شدن آن بستگی دارد. پس قبل از انجام اکستنشن حتماً با توجه به بودجه مالی خود، روش بستن و نوع مو را انتخاب کرده و از آرایشگر خود بخواهید که با این روش پیش برود. البته بهتر است بدانید که اکستنشن با موهای طبیعی بسیار گران‌تر از اکستنشن با موهای مصنوعی است و همچنین، بستن اکستنشن به روش بوند نیز از دیگر روش‌ها گران‌تر بوده؛ زیرا ماندگاری بالاتری دارد. در کل روش‌هایی که ماندگاری بالاتری دارند، معمولاً گران‌تر هستند.

نمونه موهای اکستنشن مو رنگ قهوه ای و بلوند

انتخاب روش انجام اکستنشن

قبل از انجام اکستنشن مو بهتر است که روش آن را انتخاب کنید. در انتخاب روش بستن اکستنشن باید توجه کنید که هرچه ماندگاری اکستنشن بالاتر باشد، میزان آسیب رسیدن به مو کمتر می‌شود. ماندگاری پایین برخی از اکستنشن‌ها نشان از بی کیفیت بودن آن است که در نتیجه، آسیب به مو و ریزش آن را به همراه دارد.

نوع و جنس مو

در مرحله اول باید دقت کنید که رنگ مو اکستنشن، نزدیک‌ترین رنگ به رنگ موهای طبیعی خودتان باشد. همچنین، باید به جزئیات هم توجه کنید. به طور مثال اگر جنس موهای شما نازک است از اکستنشنی نازک و اگر تار موهایتان ضخیم است باید از اکستنشن‌های ضخیم استفاده کنید تا نتیجه کار در طبیعی‌ترین حالت ممکن خود حاصل شود. حتی نوع موهایتان هم باید به اکستنشن نزدیک باشد. اگر موهای صاف دارید از همه مدل اکستنشن می‌توانید استفاده کنید ولی اگر موهای فر و حالت داری دارید، باید از اکستنشن‌های حالت دار استفاده کرده و آنها را به روش دوخت با بوند به موهای خود وصل کنید تا ظاهری زیباتر و طبیعی‌تر داشته باشد.

شستشوی اکستنشن‌ها

اکستنشن‌های خود را نکشید و برای شستشوی آنها حتماً از نرم کننده استفاده کرده تا به یکدیگر گره نخورند. در حمام هم اول موها را با شامپو بشویید و بهتر است که بیشتر ریشه موها را با شامپو بشویید. در نهایت هم ساقه موها را با نرم کننده بشویید تا گره‌های آنها باز شده و از گره خوردن آنها جلوگیری شود.

کیفیت اکستنشن

اگر چه موهای طبیعی در اکستنشن از موهای مصنوعی گران‌تر است ولی برخی از موهای مصنوعی مثل چینی و هندی کیفیت بالایی داشته و با توجه به کیفیتی که دارند، بسیار مقرون به صرفه هستند. استفاده از موهای مصنوعی در اکستنشن نیاز به مراقبت بیشتری دارد ولی اگر به درستی از آنها مراقبت شود، تا مدت‌ها برای شما ماندگاری داشته و کاملاً سالم باقی می‌ماند.

برای مراقبت از موهای مصنوعی بهتر است که میزان استفاده از وسایل گرمازا مثل سشوار و اتو مو را کاهش داده و یا ترجیحاً از آنها استفاده نکنید. با موهای مصنوعی به استخر نرفته و کمی ملایم‌تر با آنها رفتار کنید. مثلاً در هنگام شانه کردن، آنها را نکشید و از شانه‌های دانه درشت استفاده کنید تا از ایجاد شکستگی در موها جلوگیری کرده و ظاهر آنها سالم‌تر باقی بماند.

مراقبت‌های بعد از اکستنشن مو

همان‌طور که در بالاتر گفته شد، شما به هر میزان که از اکستنشن‌های خود مراقبت کنید، به همان میزان هم ماندگاری بالاتری از آنها خواهید دید که در ادامه به روش‌های مراقبت از آن می‌پردازیم.

  • اگر از موهای طبیعی در اکستنشن خود استفاده کرده‌اید، باید از شانه‌های دانه درشت برای شانه زدن آنها کمک بگیرید.
  • بعد از حمام به موهای خود ویتامینه بزنید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.
  • برای شانه کردن موها از برس مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کرده و به آرامی از بالا تا پایین شانه بزنید.
  • بلافاصله بعد از اکستنشن مو به حمام نروید.
  • در هنگام شانه زدن دقت کنید و این کار را به آرامی و با ملایمت انجام دهید.
  • از شانه‌های دانه درشت یا شانه‌های مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید.
  • بصورت طولانی مدت در معرض اشعه‌های خورشید و آلودگی‌ها قرار نگیرید.
  • به مدت طولانی موهای خود را با کلیپس و کش مو نبندید و بیشتر اوقات آنها را باز بگذارید.
  • هفته‌ای یکبار به موهای خود روغن‌های طبیعی بزنید تا براقی و درخشندگی آنها حفظ شود.
  • موهای اکستنشن شده خود را هرگز دم اسبی نبندید زیرا به موهای فشار وارد کرده و در نهایت، به آنها آسیب وارد می‌کند.
  • قبل از خواب موهای خود را به آرامی بالای سر خود ببندید یا ببافید تا از گره خوردن آنها در خواب جلوگیری کنید.
  • اگر قصد رنگ کردن موهای اضافه شده خود را دارید، حتماً به آرایشگاه مراجعه کرده و این کار را در خانه انجام ندهید.
  • در هنگام به هم ریختگی موها، از دست‌های خود کمک گرفته و مثل شانه عمل کنید.
  • به موهای اکستنشن شده خود، تافت یا هر نوع حالت دهنده دیگری نزنید زیرا باعث جدا شدن اکستنشن از موهای شما می‌شود.
  • قبل از خواب حتماً موهای خود را خشک کنید و هرگز با موهای خیس نخوابید.

مقالات مرتبط:

سوالات متداول

کدام روش برای انجام اکستنشن بهتر است؟

قبل از انتخاب روش انجام اکستنشن، باید میزان ماندگاری که از آن می‌خواهید را مشخص کنید. مثل اگر به دنبال تنوع هستید، می‌توانید از اکستنشن‌های کلیپسی استفاده کنید و موقتاً آنها را داشته باشید ولی اگر به دنبال روشی دائمی هستید، بهترین گزینه برای شما، روش بوند است که ماندگاری بالایی داشته و آسیبی به موهای شما وارد نمی‌کند

اکستنشن با موی طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

قطعاً اکستنشن با موی طبیعی خیلی بهتر است ولی باید این را در نظر داشته باشید که این موهای طبیعی بسیار گران‌تر از موهای مصنوعی هستند ولی موهای طبیعی ماندگاری بالاتری داشته و به راحتی قابلیت رنگ، حالت دادن و استفاده از سشوار را دارند. موهای مصنوعی به کار رفته در اکستنشن‌ها معمولاً نوعی براقی دارند که جلوه طبیعی کار را از بین برده و به راحتی رنگ نمی‌شوند. همچنین، برای حالت دادن به آنها نمی‌توانید از سشوار و اتو مو استفاده کنید. اگر چه این موهای مصنوعی قیمت پایین‌تری دارند ولی ماندگاری کمتری هم دارند.

دوام اکستنشن مو چقدر است؟

با توجه به نوع موی به کار رفته در اکستنشن و روش بسته شدن آن، دوام آن هم مشخص می‌شود. مثلاً در روشی مثل بوند، موها تا 6 الی 8 هفته دوام دارند ولی هر 45 روی یکبار باید ترمیم شوند. بسیاری از روش‌های دیگر که در مقاله توضیح داده شد نیز هستند که تا 3 الی 4 هفته ماندگاری داشته و بعد از گذشت آن باید از موها جدا شوند.

اکستنشن مو ضرر دارد و باعث ریزش مو می‌شود؟

به طور کلی پاسخ به این سؤال بله است، زیرا استفاده از اکستنشن به صورت طولانی مدت به ریشه مو فشار آورده و باعث ریزش موها می‌شود. اکستنشن‌های موقت نیز اگر روزانه استفاده شوند به موها فشار وارد شده و باعث آسیب می‌شوند. ولی اگر این کار توسط فردی مجرب همراه موادی باکیفیت انجام شود و شما هم به خوبی از آنها مراقبت کرده و به موقع آنها را از موهای خود جدا کنید، باعث ریزش مو و آسیب رسیدن به موها نمی‌شود. نکته‌ای که ممکن است سبب ریزش موهای شما شود، جدا کردن اکستنشن‌های نیمه دائمی و دائمی است که این کار باید توسط آرایشگر انجام شود.

اکستنشن برای چه کسانی مناسب نیست؟

افرادی که دارای ریزش موی شدیدی هستند نباید از اکستنشن استفاده کنند زیرا ممکن است اکستنشن سبب ریزش بیشتر موها شده و فرد به دلیل داشتن اکستنشن متوجه کاهش حجم موهای خود نشده، در نتیجه خیلی دیرتر به پزشک مراجعه کند. افرادی که موهای کم‌پشت و نازکی هم دارند، بهتر است از اکستنشن‌های کمی استفاده کنند زیرا اکستنشن‌های زیاد به موهای آنها فشار آورده و سبب ریزش مو می‌شود.

امکان رنگ برای موهای اکستنشن شده وجود دارد؟

بله، اگر موهای به کار رفته در اکستنشن طبیعی باشد، می‌توانید آنها را به راحتی رنگ کنید. حتی می‌توانید برای حالت دادن به آنها از سشوار و اتو مو هم استفاده کنید. ولی موهای مصنوعی به کار رفته در اکستنشن، قابلیت رنگ شدن نداشته و نمی‌توانید برای آنها از سشوار و اتو مو استفاده کنید.

اکستنشن مو یکی از راه‌های افزایش حجم و افزایش قد مو است که این روزها بین خانم‌ها بسیار پرطرف‌دار بوده ولی باید بدانید که این کار حتماً زیر نظر فردی مجرب انجام شود. می‌توانید با مطالعه این مقاله نوع مو و روش بستن اکستنشن خود را انتخاب کرده و با داشتن موهای حجیم و بلند، زیبایی خود را چند برابر کنید.