امروزه از روش‌های متعددی برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود که یکی از متداول‌ترین آن‌ها هیدرودرم ابریژن است. این روش که به راحتی و بدون درد انجام می‌شود، با کمک آب، سلول‌های مرده لایه بیرونی پوست را از بین برده و نتایج مؤثر و آشکاری به دنبال دارد. کاهش چین و چروک، روشن شدن، نرمی و لطافت پوست و یکدست شدن رنگدانه‌های پوستی از جمله نتایج انجام هیدرودرمی پوست است.

هیدرودرم به عنوان یک روش درمانی پوست، مزایای متعدد دیگری دارد که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید بدانید هیدرودرم چیست؟ چه عوارض و فوایدی دارد؟ فرق میکرودرم و هیدرودرم چیست؟ و موارد دیگری همچون مراحل و هزینه هیدرودرم، مراقبت‌های پیش از انجام هیدرودرم و پس از انجام آن را بدانید از شما دعوت می‌کنیم این مقاله را بخوانید. پس از کسب اطلاعاتی در مورد این روش متداول جوانسازی و لایه‌برداری پوست می‌توانید با دید بهتری نسبت به انجام هیدرودرم اقدام به درمان کنید.

هیدرودرم چیست؟

به طور معمول پوست صورت آسیب‌پذیر و حساس است که تحت تأثیر عوامل مخرب محیطی و درونی مانند کم آبی، اشعه مضر آفتاب، آلودگی محیط، سیگار کشیدن و… دچار مشکلاتی می‌شود. برای مثال تغییر رنگ داده و خشک و زبر می‌شود. منافذ پوست باز و علائمی همچون لک، چین و چروک و آکنه روی آن ظاهر می‌شود. هیدرودرم روشی است که این آثار ایجاد شده بر روی پوست را با استفاده از آب از بین می‌برد و در عین حال، سلول‌های بافت پوست را عمیقاً آبرسانی و تغذیه می‌کند.

به عبارتی هیدرودرم، یک روش پاکسازی و بهبود پوست است که به شما کمک می‌کند پوست‌تان را به حالت طبیعی سالم خود برگردانید. در این روش از قدرت و قابلیت‌های آب استفاده می‌شود تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین برده و سلول‌های جدیدتری ساخته شود. هیدرودرم آبریژن موجب شفاف شدن و روشن شدن پوست می‌شود و کلاژن‌سازی سلول‌ها را افزایش می‌دهد. این روش، یک تکنیک درمانی پوست است که علاوه بر لایه‌برداری و پاکسازی پوست باعث آبرسانی و خنک‌سازی و بهبود سلامتی آن نیز می‌شود. همچنین خشکی پوست را از بین برده و به رفع خطوط ظریف، پیری زودرس و آکنه کمک می‌کند. چرا که با از بین بردن لایه سطحی پوست، سلول‌های سالم و جدیدی جایگزین سلول‌های مرده می‌شود و تا حد چشمگیری در رفع چین و چروک‌های مؤثر است.

دستگاه هیدرورمی

پس از اینکه دانستیم هیدرودرم چیست اکنون می‌خواهیم خصوصیات دستگاه هیدرودرمی را بررسی کنیم. هیدرودرم به وسیله یک دستگاه هیدرو براسیون یا دستگاه هیدرودرمی انجام می‌شود و به روش‌های تهاجمی برتری دارد. دستگاه هیدرودرم ژل ویژه آبرسانی را پس از یونیزه کردن به نواحی مختلف پوست به خصوص قسمت های خشک پوست نفوذ می‌دهد. به این صورت که آب به وسیله یک نازل و با سرعتی بسیار سریع به دستگاه وارد و بر روی سطح پوست اعمال می‌شود. استفاده از این روش عوارض جانبی ندارد و کاملاً ملایم انجام می‌شود.

فرایند انجام هیدرودرم ابریژن چگونه است؟

این روش غیر تهاجمی درمان پوست که برای جوان‌سازی و پاکسازی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای مراحل اصلی زیر است.

  • لایه‌برداری
  • هیدراته کردن پوست
  • سرم درمانی

در اولین مرحله، لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست انجام و لایه سالم و جدید پوست آشکار می‌شود. ناخالصی‌های پوست و سبوم را خارج می‌کند و منافذ باز پوست را پس از پاکسازی عمیق می‌بندند. پوست پس از پاکسازی آماده جذب ویتامین و سرم‌های مغذی می‌شود.

حین اینکه با کمک نازل دستی، محلول آب شور و محلول اکسیژن بر پوست اعمال می‌شود و سلول‌های مرده را شسته و از بین می‌برد، اکسیژن و سرم بیشتری به پوست می‌رساند. خون‌رسانی زیر پوست افزایش پیدا می‌کند. پوست در حین درمان به طور عمیقی آبرسانی و هیدراته می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین مراحل هیدرودرم تغذیه پوست (پس از ماساژ) است که موجب شادابی و شفافیت پوست می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که فرایند آخرین مرحله هیدرودرم چیست باید بگوییم که تزریق آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز پوست، انواع سرم مانند ویتامین C، هیالورنیک اسید و پپتید‌ها در این مرحله انجام می‌شود. این مواد به طور کامل وارد لایه بیرونی یا اپیدرم پوست شده و علاوه بر تغذیه پوست، خطوط ریز را از بین برده و جلوه‌ای زیبا و یکدست روی پوست ایجاد می‌شود.

گاهی حین درمان پوست از طریق هیدرودرم، از نور LED هم استفاده می‌شود. نور‌های مخصوصی که کمک می‌کند پوست، الاستین و کلاژن تولید کند. دو ماده کلاژن و الاستین باعث سفتی پوست و افزایش انعطاف‌پذیری آن می‌شوند و این کمک می‌کند چین و چروک و خطوط ظریف دیرتر و کمتر بروز پیدا کنند.

مزایا و معایب هیدرودرم

هیدرودرم که روشی مناسب و مؤثر در پاکسازی، جوان‌سازی و شفاف‌سازی پوست است، نسبت به دیگر روش‌های درمانی، مزایایی بالاتر با عوارضی کمتر به دنبال دارد. برای همین است که بسیاری از افراد، روش هیدرودرم را به روش میکرودرم ترجیح می‌دهند. افراد با کمک هیدرودرم می‌توانند به نتایج دلخواه خود برسند و پوستی شاداب، شفاف، صاف و جوان داشته باشند.

مزایای انجام هیدرودرم ( فواید هیدرودرم ابریژن )

از جمله مزایای هیدرودرم می‌توان به این موارد اشاره کرد:

باعث پاکسازی کامل پوست از ناخالصی‌ها، آلودگی‌ها، چربی‌های اضافه، سلول‌های مرده و خشن لایه بیرونی پوست می‌شود. در مورد اینکه نتیجه لایه برداری پوست با هیدرودرم چیست باید گفت که سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های مرده می‌کند. موجب ایجاد احساس سبکی در پوست شده و منافذ باز پوست را می‌بندد. به ایجاد تعادل در چربی پوست کمک می‌کند.

روش هیدرودرم چین و چروک و خطوط پوست را کاهش می‌دهد. به بهبود یافتن علائم پیری و ضخیم شدن پوست کمک می‌کند. گردش خون را زیر پوست افزایش داده و موجب جذب بهتر مواد مغذی می‌شود. تولید کلاژن توسط سلول‌های بافت پوست را افزایش داده و پوستی انعطاف‌پذیر ایجاد می‌کند. ناهمواری‌ها و اسکار‌های (جای زخم) سطح پوست را بهبود می‌بخشد.

موجب روشن شدن و شفافیت پوست شده و بخش‌هایی از پوست که رنگدانه‌ها تغییر رنگ داده‌اند را به حالت طبیعی خود باز می‌گرداند. خشکی پوست را برطرف و موجب لطافت و نرمی پوست شده. به عبارتی با آبرسانی عمیق بافت پوست، رطوبت کافی را برای سلول‌های پوست فراهم می‌کند. هیدراته کردن پوست مهم‌ترین عمل هیدرودرم است. به شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند.

ویتامین‌ها و مواد مغذی که در هیدرودرم به پوست تزریق می‌شود اثر درمانی بر روی پوست دارد و مواد مورد نیاز سلول‌ها را فراهم می‌کند. از طرفی این نرمی، شادابی و شفافیت پوست را نیز به دنبال دارند.

در صورتی که برایتان سوال پیش آمده است که دیگر مزایای هیدرودرم چیست به شما می‌گوییم که برای پوست‌هایی که به خاطر قرارگیری در معرض آفتاب آسیب دیده‌اند اثربخشی بسیار خوبی دارد و عوارض جانبی ناشی عوامل مخرب را برطرف می‌کند. به از بین رفتن جای آکنه کمک بسیاری می‌کند و تا حد زیادی پوستی یکدست به شما می‌دهد.

عوارض جانبی روش هیدرودرم کم است و همانطور که گفتیم یک روش غیرتهاجمی است. بنابراین انواع پوست می‌توانند هیدرودرم انجام دهند. این روش جوان‌سازی پوست، بدون خطر و بدون درد است. نتایج فوری و قابل محسوسی به دنبال داشته و با یک جلسه درمان هم قابل مشاهده است.

عوارض هیدرودرم

همانطور که در بخش‌های قبل هم اشاره کردیم برخلاف روش میکرودرم، که با کمک ابزاری مخصوص پوست را لایه‌برداری می‌کند و موجب تورم لایه سطحی پوست می‌شود، در هیدرودرم عمل لایه‌برداری به طور ساده‌تر و خفیف‌تری انجام شده و یک درمان مناسب و متداول برای انواع پوست حتی پوست‌های حساس به شمار می‌رود. در هیدرودرم، درمان پوست غیرتهاجمی است و عوارض کمتری هم دارد. این روش باید توسط متخصص و با استفاده از مواد مرغوب صورت بگیرد تا عوارض آن به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

حال اگر می‌خواهید بدانید عوارض هیدرودرم چیست به شما می‌گوییم که پس از هیدرودرم امکان این وجود دارد که پوستتان تا حدی صورتی یا قرمز شود و این حالت تا یک ساعت هم باقی بماند. یکی از مزایای هیدرودرم نسبت به دیگر تکنیک‌های جوان‌سازی پوست این است که پس از آن می‌توانید کار‌های روزمره خود را آغاز کنید و اختلالی در زندگی شما ایجاد نمی‌کند.

مراقبت‌های قبل و بعد از هیدرودرم

در هیدرودرم لایه سطحی پوست به طور ملایمی با استفاده از محلول پاک‌سازی می‌شود. اگرچه این روش به اندازه روش میکرودرم موجب برانگیختگی و تورم پوست نمی‌شود اما به مراقبت‌هایی احتیاج دارد. چرا که پوست لایه‌برداری شده و در حالت حساسی قرار دارد. همچنین باید نکاتی را هم پیش از انجام هیدرودرم بدانید. در ادامه اقداماتی که باید انجام بدهید را توضیح داده‌ایم.

پیش از هیدرودرم

نوع پوست شما بسیار اهمیت دارد و باید پیش از انجام هیدرودرم با پزشک متخصص پوست در این مورد مشورت کنید. این افراد برای هیدرودرم واجد شرایط نیستند:

  • افرادی مبتلا به تبخال
  • افراد مبتلا به زخم‌های سرد
  • افراد داری پوست بسیار حساس
  • افرادی که تحت درمان شدید جوش و آکنه هستند

پس از هیدرودرم

در این بخش می‌خواهیم بررسی کنیم که مراقبت‌های پس از انجام هیدرودرم چیست. پس از اینکه پوست شما با روش هیدرودرم لایه‌برداری و پاکسازی شد، صاف، نرم و حساس می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم پس از انجام این کار از کرم ضدآفتاب با SPF۳۰ و بالا‌تر استفاده کنید. اگر چه بهتر است تا حد امکان در قرار گرفتن مستقیم زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید. توجه کنید که صورتتان را تا ۱۲ ساعت پس از هیدرودرم با آب و صابون نشویید.

تا ۲۴ ساعت به هیچ وجه آرایش نکنید. توصیه می‌کنیم هفته اول پس از لایه‌برداری مواد آرایشی مانند کرم پودر استفاده نکنید. می‌توانید از همان شب اول پس از انجام هیدرودرم، روتین پوستی خود را شروع کنید و از آبرسان و سرم‌ها استفاده نمایید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از لایه بردار‌ها و اسکراب‌های شیمیایی تا ۱ هفته اول درمان استفاده کنید.

همچنین محصولات پوستی که حاوی رتینول هستند را نیز از یک هفته بعد از درمان می‌توانید استفاده نمایید.

هیدرودرم در چند جلسه انجام می‌شود؟

هیدرودرم یک روش جوان‌سازی رایج پوست است که افراد می‌توانند طی جلسات درمانی به پوستی سالم و باطراوت دست پیدا کنند. برای پاسخ دادن به این سؤال ابتدا باید شرایط پوستی خود را بررسی کنید و هدف تات از درمان را مشخص کنید. بعضی افراد ممکن است پس از یک جلسه درمان، به نتیجه دلخواه خود برسند. بعضی افراد نیز به جلسات منظم و مداومی نیاز دارند تا به پوستی که می‌خواهند برسند. پس از اینکه متوجه شدید هیدرودرم چیست و نکات مربوط به آن را بررسی کردیم، خودتان می‌توانید تشخیص بدهید که به چند جلسه درمان احتیاج دارید.

به عبارتی افرادی که تنها قصد دارند یکبار پوست خود را لایه‌برداری و پاکسازی کنند احتمالاً فقط به یک جلسه هیدرودرم نیاز دارند. افرادی که می‌خواهند چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورتشان را برطرف کنند لازم است ۳ تا ۶ جلسه به فاصله ۳ تا ۴ هفته به کلینیک انجام هیدرودرم مراجعه کنند.

زمان انجام هیدرودرم

هیدرودرم به عنوان یکی از متداول‌ترین روش‌های درمانی پوست، دارای مراحلی است که باید با دقت و حوصله انجام شود. انجام این مراحل از جمله لایه‌برداری، ماساژ و رساندن سرم به پوست زمان می‌برد. به طور معمول ۴۵ تا ۶۰ دقیقه زمان برای انجام هیدرودرم توسط متخصص صرف می‌شود. بسیاری از روش‌های دیگر جوانسازی پوست، زمان بیشتری نیاز دارند.

فرق هیدرودرم با میکرودرم

در این بخش به تعدادی از تفاوت‌های بارز میکرودرم و هیدرودرم می‌پردازیم و سپس برتری‌های روش هیدرودرم به میکرودرم را برسی می‌کنیم.

در میکرودرم از کریستال های ریزی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست استفاده می‌شود اما در هیدرودرم از آب استفاده می‌شود که علاوه رطوبت‌رسانی به پوست، نتایج طولانی تری هم دارد.

چنانچه این پرسش برای شما مطرح است که یکی از تفاوت‌های بارز میکرودرم با هیدرودرم چیست لازم است بدانید که در روش هیدرودرم از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تغذیه پوست استفاده می‌شود. در حالی که در روش میکرودرم، پوست تنها لایه‌برداری و پاکسازی شده و هیدراته نمی‌شود.

همانطور که گفتیم دستگاه میکرودم دارای کریستال‌هایی از نوع الماس ساینده است که لایه سطحی پوست را به طور ظریفی پاکسازی می‌کند. هیدرودم با دستگاه هیدرو براسیون و به کمک آب این کار را به طور ملایم‌تری انجام می‌دهد.

یکی از تفاوت‌های اساسی میکرودرم و هیدرودرم این است که در روش میکرودرم گرما تولید شده و موجب برانگیختگی کوتاه مدت پوست می‌شود. اما هیدرودرم ملایم‌تر اعمال شده و قرمزی و تورم کمتری به دنبال دارد.

هیدرودرم بهتر است یا میکرودرم

در هیدرودرم سلول‌های مرده لایه‌برداری شده توسط دستگاه هیدروبراسیون توسط آب شسته و جمع می‌شود.

به طوری که قابلیت جذب آب، اکسیژن و مواد مغذی آن افزایش یافته و پس از لایه‌برداری تغذیه و درمان چرا هیدرودرم از میکرودرم بهتر است؟ یکی از دلایلی که هیدرودرم را بهتر از میکرودرم می‌دانیم این است که هیدرودرم به طور معمول نتایج ماندگارتری به دنبال دارد. در هیدرودرم، آب موجب خنک‌سازی پوست شده و تورم، تحریک و قرمزی پوست بسیار کم می‌شود.

پس از اینکه متوجه شدیم تفاوت میکرودرم و هیدرودرم چیست می‌توانیم برتری های هیدرودرم بر میکرودرم را بررسی کنیم. یکی از برتری‌های روش هیدرودرم این است که پس از آن می‌توانید به مهمانی، عروسی و… بروید. چرا که قرمزی پوست حداکثر تا یک ساعت پس از درمان روی صورت باقی می‌ماند. جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سر سفید بعد از پاکسازی از بین می‌رود و پوست آماده جذب محصولات مراقبت از پوست می‌شود که در روش هیدرودرم سرم‌ها و ویتامین‌ها بلافاصله جذب پوست می‌شود.

کیفیت دستگاه هیدرودرمی

اگر می‌خواهید بدانید مهم‌ترین عامل در انجام هیدرودرم چیست، بهتر است کیفیت دستگاه هیدرودرمی را بررسی کنید. کیفیت این دستگاه باید به گونه‌ای باشد که به طور مناسبی جریان ثابت گالوانیک تولید کند و باعث التهاب و برانگیختگی پوست نشود.

تنظیم دستگاه توسط متخصص

دیگر عامل مؤثر، تنظیم دقیق و درست دستگاه هیدرودرنی است. می‌توان گفت که حتی اگر دستگاه انجام هیدرودرم بهترین کیفیت را داشته باشد، باز هم باید به گونه‌ای تنظیم شود که بیشترین کارایی و کمترین عوارض را داشته باشد. برای همین باید توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود تا بازدهی مناسبی داشته باشد. ناحیه اطراف چشم حساس‌تر است و نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد.

ژل مناسب یونیزه

عامل سوم، استفاده از ژل مناسب آبرسان است. ژل توسط دستگاه ابتدا یونیزه می‌شود و سپس به پوست نفوذ پیدا می‌کند. در بخش‌های قبل بررسی کردیم که ژل هیدرودرم چیست و چه مزایایی دارد. اگر ژل استفاده شده قابلیت یونیزه شدن را نداشته باشد، نتایج مضری برای پوست ایجاد می‌کند. درواقع ژل به کار رفته نباید خنثی و بدون بارالکتریکی باشد.

زمان‌بندی مناسب

اگر بخواهیم دیگر عامل مؤثر در هیدرودرم را بگوییم می‌توانیم به زمان استفاده از دستگاه هیدرودرمی اشاره کنیم. میزان تماس دستگاه هیدروبراسیون با پوست لازم است طی زمان‌بندی مناسبی صورت بگیرد و کاملاً منطبق بر پوست باشد. این مورد روی آبرسانی، تحریک سلول‌ها و تزریق مواد مغذی مؤثر است. برای همین بسیار مهم است که توسط متخصص انجام شود

هزینه هیدرودرم

هزینه هیدرودرم متغیر است و به تعداد جلساتی که برای هیدرودرم به پزشک معالج مراجعه می‌کنید بستگی دارد. با توجه به نیاز پوستتان و میزان ناخالصی و مشکلات پوست مانند تغییر رنگدانه‌ها و خطوط آن، تعداد جلسات هیدرودرم تعیین می‌شود. اگر چه در همان جلسه اول هیدرودرم هم می‌توانید تغییرات و نتایج چشمگیری که روی پوستتان ایجاد می‌شود را ببینید.

پس از انجام هیدرودرم، پوستی سبک، شاداب، شفاف و سالم خواهید داشت. در بخش‌های قبلی توضیح دادیم که عوامل تعیین کننده تعداد جلسات هیدرودرم چیست. تکرار جلسات هیدرودرم با فاصله زمانی مشخص می‌تواند در طول مدت نتایج قابل توجه‌تری روی پوست شما ایجاد کند.

جمع‌بندی

در مطالب فوق به بررسی کامل یکی از بهترین روش‌های درمان و جوانسازی پوست یعنی هیدرودرم پرداختیم. در حین این درمان که حالت تهاجمی کمتر نسبت به دیگر روش‌ها دارد و به طور ملایم‌تری با کمک آب انجام می‌شود، پوست هیدراته و تغذیه می‌شود. پس از انجام آن می‌توانید به طور آشکاری تغییرات پوست خود را ببینید. تکرار جلسات هیدرودرم به طور منظم کمک زیادی به جوان ماندن و شادابی و طراوت همیشگی پوست شما کمک بسیاری می‌کند. هزینه هیدرودرم با توجه به تعداد جلسات، هدف شما از هیدرودرم و دستگاه و مواد استفاده شده بستگی دارد. هیدرودرم با میکرودرم فرق دارد.

به طوری که میکرودرم توسط دستگاهی که کریستال‌های ریز ساینده‌ای دارد انجام می‌شود و نتایج آن کوتاه مدت‌تر از هیدرودرم است.

هیدرودرم را همه سنین می‌توانند انجام دهند و به طور معمول روی صورت و گردن انجام می‌شود. هر جلسه هیدرودرم نهایتاً ۱ ساعت طول می‌کشد و پس از آن می‌توانید به کار‌های روز مره خود برسید. سپس بررسی کردیم که مراقبت‌های پس از هیدرودرم چیست؛ بنابراین نکات مراقبتی را در نظر بگیرید. برای انجام هیدرودرم می‌توانید به مراکز تخصصی جوانسازی پوست مراجعه کرده و با مشورت یک متخصص، پوست خود را هیدرودرم کنید.

سوالات متداول

همانطور که گفتیم هیدرودرم یک روش درمانی تقریباً غیرتهاجمی است که به راحتی و بدون درد انجام می‌شود. در حین لایه‌برداری پوست توسط دستگاه، فشار ملایمی به پوست وارد می‌شود که طبیعی است. استفاده از محصولات مراقبت از پوست بعد از لایه‌برداری باعث می‌شود پوست خنک شده و برانگیخته یا خشک و زبر نشود.

پوست افراد در هر سنی که باشند هر چند وقت یکبار به لایه‌برداری احتیاج دارد. هیدرودرم کمک می‌کند پوست سلول‌های تازه‌تری را به سرعت ساخته و جایگزین سلول‌های مرده کند. درواقع پوسته‌ریزی و بازسازی سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد و این باعث می‌شود پوست همیشه جوان، نرم و منعطف باشد. در بخش‌های قبل بررسی کردیم که نتیجه این قابلیت هیدرودرم چیست. به عبارتی می‌توانیم بگوییم که یکی از نتایج انجام هیدرودرم در همه سنین این است که دیرتر علائم پیری روی پوست ظاهر می‌شود. از طرفی آلودگی‌های منافذ پوست با استفاده از دستگاه هیدرودرم خارج شده و پاکسازی می‌شود و برای افرادی که پوست پرتغالی دارند گزینه مناسبی است.

بنابراین در هر سنی، هیدرودرم می‌تواند انجام شود. از طرفی این روش بدون درد و غیرتهاجمی است و انواع پوست می‌توانند از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

بررسی تعدادی از عوامل و فاکتورهای موثر در هیدرودرم نشان می‌دهد که انجام هیدرودرم در شرایط متفاوت و توسط افراد متخصص یا غیر متخصص نتایج متفاوتی به دنبال دارد. برای همین اگر هیدرودرم توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه و ژل مناسب صورت بگیرد بهترین نتیجه را به دنبال دارد.

پوست افراد در هر سنی که باشند هر چند وقت یکبار به لایه‌برداری احتیاج دارد. هیدرودرم کمک می‌کند پوست سلول‌های تازه‌تری را به سرعت ساخته و جایگزین سلول‌های مرده کند. درواقع پوسته‌ریزی و بازسازی سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد و این باعث می‌شود پوست همیشه جوان، نرم و منعطف باشد. در بخش‌های قبل بررسی کردیم که نتیجه این قابلیت هیدرودرم چیست. به عبارتی می‌توانیم بگوییم که یکی از نتایج انجام هیدرودرم در همه سنین این است که دیرتر علائم پیری روی پوست ظاهر می‌شود. از طرفی آلودگی‌های منافذ پوست با استفاده از دستگاه هیدرودرم خارج شده و پاکسازی می‌شود و برای افرادی که پوست پرتغالی دارند گزینه مناسبی است.

بنابراین در هر سنی، هیدرودرم می‌تواند انجام شود. از طرفی این روش بدون درد و غیرتهاجمی است و انواع پوست می‌توانند از آن برای جوانسازی پوست خود استفاده کنند.

هیدودرم ابریژن چیست 2 هیدرودرم,هیدرودرم ابریژن

تخفیف، جشنواره ها، آموزش، و نمونه کار ها در اینستاگرام