لیفت مژه

لیفت مژه دو روش عالی برای زیباسازی و خوش فرم‌تر شدن مژه‌ها هستند که اثر درمانی هم دارند. در این روش‌ها، از هیچ مژه مصنوعی استفاده نشده و تنها مژه‌های خودتان طبیعی، پر پشت‌تر، حالت دار‌تر و بلند‌تر می‌شود. علاوه بر آن عوارضی نداشته و منجر به ریزش مژه‌ها نمی‌شود. اگر به دنبال فر کردن مژه‌هایتان هستید و می‌خواهید مژه‌هایی بلند‌تر و پر پشت‌تر با یک ریمل نیمه دائمی داشته باشید. لیفت مژه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دو روش مکمل یکدیگر بوده و در هر دو کراتینه مژه انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید در مورد لیفت مژه، لمینت مژه، فرق لیفت و لمینت، مزایا و معایب آن‌ها و مواردی همچون مراقبت‌های پس از این عملیات، ترمیم و مراحل انجام آن و… را در این مقاله بخوانید.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه یک روش عالی و متداول برای حالت دادن به مژه‌ها و بالا بردن آن‌ها است که با انجام آن به مژه‌های طبیعی شما، آسیبی وارد نمی‌شود. با انجام لیفت، این روش شما را از فر مژه یا اکستنشن مژه بی‌نیاز می‌کند. لیفت مژه فرایندی مشابه با فرکردن مژه است با این تفاوت که با استفاده از یک محلول مخصوص لیفت و کراتین، مژه‌ها به سمت بالا فر شده و حالت می‌گیرند. در این روش، مژه‌ها کراتینه و تقویت می‌شوند. برای همین اثر درمانی داشته و کمک می‌کند مژه‌ها پرپشت‌تر، بلندتر و مشکی‌تر شوند.

لیفت مژه یک بانوی جوان

فرق لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه با هم تفاوت زیادی ندارند و مکمل یکدیگر هستند. به طوری که ابتدا لیفت و سپس لمینت انجام می‌شود. در واقع با استفاده از لیفت، مژه‌های شما به سمت بالا حالت داده می‌شوند و با انجام لمینت، پس از حالت دادن به مژه، پوششی از یک رنگ طبیعی مانند ریمل روی مژه شما ایجاد می‌شود. لمینت مژه، با استفاده از رنگدانه‌های قوی کمک می‌کند مژه‌های شما پررنگ‌تر و ضخیم‌تر نشان داده شوند. چرا که ماده رنگی به کار رفته در لمینت به مژه‌ها ضخامت می‌دهد. هر دو این روش‌ها نسبت به اکستنشن مژه برتری داشته و ماندگاری طولانی‌تری دارند. از طرفی در این روش‌ها از هیچگونه چسب یا ماده مضر دیگری استفاده نمی‌شود و عوارض جانبی ندارد. اثر بخشی لمینت و لیفت مژه از لحاظ حالت دادن به آن مانند یکدیگر است و ماده کراتین به فر شدن مژه‌ها کمک و آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند. همچنین هر دو اثر درمانی داشته و مژه‌ها را تقویت می‌کنند.

لیفت مژه برای چه افرادی مناسب است؟

توجه کنید که پیش از انجام لیفت و لمینت مژه باید ببینید که این اقدام برای شما مناسب است یا فایده‌ای ندارد. در این قسمت بررسی می‌کنیم که لمینت و لیفت مژه به عنوان دو اقدام زیباسازی مژه که مکمل یکدیگر هستند برای چه کسانی ‌ایده‌آل است.

لیفت مژه به کسانی پیشنهاد می‌شود که دارای مژه‌هایی مستقیم و صاف هستند و قصد دارند آن را فر و حالت دار کنند.

افرادی که می‌خواهند مژه‌های خود را فر کنند اما اکستنشن و فر مژه برای آن‌ها کارساز نیست می‌توانند مژه‌های خود را لیفت کنند.

افرادی که هر روز از ریمل استفاده می‌کنند می‌توانند به جای استفاده از آن، مژه‌های خود را لمینت کنند و تا چند هفته یک ریمل دائمی داشته باشند.

دقت کنید که اگر مژه‌های شما خیلی کوتاه است، انجام لیفت و لمینت مژه به شما پیشنهاد نمی‌شود و این عملیات روی مژه‌های شما کارساز نیست. می‌توانید به جای آن از روش کاشت مژه یا اکستنشن مژه استفاده کنید تا مژه‌های بلند و حالت داری داشته باشید. البته در این مورد می‌توانید ابتدا با متخصص لیفت مژه مشورت کنید تا پس از دیدن مژه‌های شما تشخیص بدهد، لیفت روی مژه‌هایتان جواب می‌دهد یا خیر.

در صورتی که مژه‌هایتان بلند و پر پشت است، بهترین گزینه زیبا‌سازی مژه برای شما لمینت و لیفت مژه است و احتیاجی به مواردی چمن کاشت و اکستنشن مژه نخواهید داشت.

لمینت و لیفت مژه مکمل یکدیگر بوده و لیفت باید اول انجام شود تا مژه‌های شما فر شود اما اگر قصد ندارید مژه‌هایتان فر باشد و تنها پرپشتی، بلندی و رنگ مژه‌هایتان مد نظر شما است می‌توانید فقط لمینت کنید.

*** بیشتر بخوانید: گالری تصاویر کاشت مژه ***

مراحل انجام لیفت مژه

لیفت و همینطور لمینت مژه باید توسط یک متخصص و در مراکز زیبایی انجام شود. تا هم تغییرات دلخواه روی مژه‌هایتان ایجاد شود و هم آسیبی به مژه و چشم‌هایتان وارد نشود. این کار نیاز به اجرای قدم به قدم مراحلی دارد که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: پاکسازی و تقویت مژه

پیش از هر اقدامی ابتدا لازم است آلودگی‌های روی مژه و اطراف هر دو چشم پاک شود و یک عملیات پاکسازی آلودگی و چربی با استفاده از محلول پروتئین انجام شود. علاوه بر آن لازم است مژه‌ها با یک کمپلکس تقویت‌کننده، تقویت شود تا حین کار آسیب نبیند.

مرحله دوم: افزایش طول مژه

در مرحله بعد اقدام به لیفت مژه توسط سرم مخصوص لیفت صورت گرفته و در طی آن طول مژه افزایش یافته و خمیده می‌شود.

مرحله سوم: کراتینه مژه (مهم‌ترین مرحله لیفت مژه)

پس از آن نوبت به کراتینه مژه می‌رسد که از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که کراتین یک پروتئین مورد نیاز برای مو است که اگر نباشد مو‌ها طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند. بنابراین ساقه مژه را با کراتین پر می‌کنند و علاوه بر آن کراتین باعث فر شدن مژه و افزایش انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

مرحله چهارم: رنگ‌آمیزی مژه

در این مرحله از رنگدانه‌های مخصوصی که دوام طولانی مدتی دارند برای رنگ‌آمیزی مژه استفاده می‌شود و به اصطلاح مژه‌ها لمینت می‌شوند.

مرحله پنجم: فیکس و تقویت مژه

پس از انجام لمینت از یک سرم مخصوص برای فیکس تغییرات اعمال شده استفاده می‌شود تا اثرات آن دو تا سه ماه روی مژه‌هایتان باقی بماند. همچنین سرم ویتامینه استفاده شده، مژه‌ها را تقویت و به سلامتی آن‌ها کمک می‌کند.

مراقبت‌های پس از انجام لیفت مژه

هر اقدام زیباسازی و درمان پس از انجام نیاز به مراقبت‌ها و باید‌ها و نباید‌هایی دارد. لمینت و لیفت مژه هم همینطور. با این حال پس از انجام آن‌ها نیاز به مراقبت‌های چندان دشوار و ترمیم ندارید. تنها لازم است این نکات را تا ۴۸ ساعت اول رعایت کنید:

توجه کنید که تا ۲۴ ساعت پس از انجام لیفت مژه نباید به مژه‌هایتان فشاری وارد شود. سعی کنید در یک روز اول تا حد امکان روی صورت خود نخوابید تا درمان مژه‌هایتان را تحت تأثیر قرار ندهد. به طور کلی با مژه‌هایتان به آرامی رفتار کنید و حداقل تا یک روز از لمس و مالش مژه‌هایتان پرهیز کنید.

پس از اینکه مژه‌های خود را لیفت و لمینت کردید، تا ۴۸ ساعت نباید از ریمل و خط چشم استفاده کنید تا اثر درمان از بین نرود. علاوه بر آن بهتر است در طی این مدت یا حداقل ۲۴ ساعت از محصولات مراقبتی مژه مانند کرم دور چشم، سروم و محلول تقویتی مژه استفاده نکنید.

توجه کنید که تا یک روز پس از انجام لیفت مژه نباید اجازه بدهید مژه‌های شما در معرض رطوبت یا بخار قرار بگیرد. باید یک روز به مژه‌هایتان زمان بدهید تا ویتامین‌ها و کراتین کاملاً جذب شوند. بنابراین تا حد امکان صورت یا چشم‌های خود را نشویید، دوش نگیرید و به سونا، استخر و… نروید. در غیر این صورت آب بین بافت مژه‌های شما نفوذ کرده و اثر کراتین را از بین می‌برد.

این نکته مهم را در نظر بگیرید که ممکن است بعد از انجام لیفت و لمینت، به خاطر مواد به کار رفته احساس کنید مژه‌هایتان به هم چسبیده است اما نگران نباشید و سعی کنید با دست یا فرچه تار‌های مژه‌تان را به هیچ وجه از هم جدا نکنید. تا یک روز صبر کنید و پس از آن با شستشوی مژه‌هایتان، این مشکل رفع خواهد شد.

همچنین با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید از اثرات ایجاد شده در مژه‌هایتان پس از انجام لیفت و لمینت تا حد امکان نگهداری کنید:

می‌توانید در طول دو تا سه ماهی که اثرات لیفت مژه روی مژه‌هایتان است، فعالیت ورزشی داشته باشید و حتی شنا کنید یا در فاصله کوتاه دوش بگیرید. اما ماندگاری رنگ لمینت به کیفیت مراقبت شما بستگی دارد و از اینکه طولانی مدت در آب باشید پرهیز کنید.

این نکته مهم را در نظر بگیرید که به هیچ وجه نباید از محصولات درمانی یا آرایشی روغنی و همچنین محصولات لایه بردار روی مژه و پلک‌هایتان استفاده کنید. چرا که این محصولات که بر پایه روغن هستند باعث می‌شوند ریمل لمینت و لیفت مژه‌هایتان زودتر از بین برود و همچنین کراتین مژه‌ها را از بی‌ببرد. بنابراین اگر می‌خواهید لمینت، بیشترین دوام را روی مژه‌هایتان داشته باشد استفاده از محصولات حاوی AHA و روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک و… ممنوع است.

همچنین توجه کنید که نور شدید خورشید و در واقع تابش اشعه ماورا بنفش باعث می‌شود رنگ مژه‌هایتان سریع‌تر از بین برود و رنگدانه‌ها کم رنگ شوند. سعی کنید از قرارگیری در معرص مستقیم آفتاب شدید خودداری کنید.

ترمیم لیفت مژه

همانطور که گفته شد لمینت و لیفت مژه، یک روش زیبایی و درمانی موقت است. بنابراین می‌توانید در صورت دلخواه در فواصل زمانی منظمی برای ترمیم اقدام کنید. اگر به خوبی بتوانید از مژه‌هایتان پس از انجام این روش‌ها مراقبت کنید، در بهترین حالت ممکن لازم است که پس از ۱۰ تا ۱۲ هفته اقدام به ترمیم و کراتینه مجدد کنید. البته این فاصله زمانی تنها به مراقبت و نگهداری بستگی ندارد بلکه سرعت رشد مژه‌هایتان نیز اهمیت دارد. یک لیفت خوب با سرعت رشد متوسط مژه، می‌تواند تا ۶ هفته ماندگاری داشته باشد.

ماندگاری لیفت مژه

به طور کلی ماندگاری لیفت می‌تواند دو تا سه ماه باشد و این بستگی به تبحر متخصص در به کارگیری مواد و اجرای مراحل و همچنین مراقبت‌های خودتان دارد. به طور متوسط و با مراقبت و رشد معمولی مژه‌ها، تا دو ماه اثرات آن پا برجا است. اگر قصد دارید زود‌تر لیفت مژه‌هایتان را ریمو کنید می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند روغن کرچک استفاده کنید. البته بهتر است این کار را به متخصص بسپارید.

لمینت که یک ریمل نیمه دائمی است به مراقبت بیشتری نیاز داشته و رنگدانه‌های آن روی مژه باید حفظ شود. به طور کلی سه هفته تا سه ماه ماندگاری دارد. برای افزایش ماندگاری آن، نکات گفته شده در قسمت‌های بالاتر را رعایت کنید.

مزایا و معایب لیفت مژه

هر اقدام زیبایی مزایا و معایبی دارد و افراد با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند آن عملیات زیباسازی را انجام بدهند یا خیر. اگرچه مزایا و فواید لمینت و لیفت مژه بسیار بیشتر از معایب آن است ما در این بخش می‌خواهیم مزایا و معایب لیفت و همچنین لمینت مژه به عنوان دو روش عالی برای افزایش زیبایی و جذابیت مژه را بررسی کنیم.

مزایای لیفت مژه‌ها

لمینت و لیفت مژه، مژه‌های شما را فر می‌کند بدون اینکه به فر مژه نیاز پیدا کنید. حالت فری که مژه‌های شما پس از لیفت و لمینت پیدا می‌کند تا چندین هفته حفظ می‌شود.

در حین انجام لیفت مژه، با استفاده از مواد معدنی، ویتامین و کراتین مژه‌های شما تغذیه و تقویت می‌شود و این روش‌ها بر خلاف روش‌های دیگر مانند اکستنشن مژه، تأثیرات درمانی برای مژه دارند. به علاوه  لیفت مژه می‌تواند یک روش برای تحریک رشد مژه‌های کوتاه باشد.

با استفاده از لمینت مژه، تا چندین هفته از ریمل بی‌نیاز می‌شوید و مژه‌های شما از پوششی یکنواخت، منظم و مشکی بهره‌مند می‌شود. اگر چه در صورت دلخواه می‌توانید پس از ۲۴ ساعت از ریمل هم استفاده کنید.

گیرایی چشمان شما با مشکی‌تر شدن مژه‌ها یا داشتن مژه‌هایی که رنگ آن با رنگ چشم یا پوستتان هماهنگ است، افزایش پیدا می‌کند. لمینت مژه باعث می‌شود چشم‌های شما درشت‌تر و باز‌تر نشان داده شود. لیفت مژه هم چنین اثری دارد. به علاوه مژه‌های شما را بلند‌تر و چشم‌هایتان را حالت دار‌تر نشان می‌دهد.

اگر مژه‌های شما پس از انجام لمینت و لیفت، در معرص آب قرار بگیرد، حالت فر و رنگ خود را از دست نمی‌دهد. اگر چه بهتر است از فعالیت طولانی مدت که شما مژه‌های شما را در معرض آب قرار می‌دهد خودداری کنید.

هنگامی که مژه‌های خود را با انجام لیفت مژه به بالا حالت می‌دهید، چهره‌ای شاداب‌تر و جوان‌تر پیدا می‌کنید.

اگر فکر می‌کنید ممکن است پس از لمینت مژه، احساس سنگینی روی مژه‌هایتان ایجاد می‌شود، این تصور اشتباهی است. با اینکه از رنگدانه و محلول کراتینه روی مژه استفاده می‌شود اما مژه‌ها را سنگین نمی‌کند و باعث ایجاد ناراحتی نمی‌شود. حتی می‌توانید مژه‌های خود را بمالید بدون اینکه تغییری در رنگ و حالت‌پذیری آن ایجاد شود.

با انجام این دو روش فوق‌العاده زیبا‌سازی مژه یعنی لمینت و لیفت مژه، آسیبی به چشم‌ها شما وارد نمی‌شود و حای می‌توانی از لنز هم استفاده کنید.

ماندگاری و دوام لیفت و همینطور لمینت مژه نسبت به روش‌های دیگر پرپشت و زیبا‌سازی مژه، بیشتر و بین ۲ تا الی ۳ ماه است. ماندگاری آن‌ها به عوامل مختلفی دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

این عملیات روی مژه عوارضی مانند خشک شدن و یا ریزش مژه ندارد. چرا که لیفت و همچنین لمینت مژه روشی طبیعی بوده و برای انجام آن از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود.

معایب لیفت مژه

در ابتدا لازم است بگوییم که موادی که برای انجام لمینت و همچنین لیفت مژه به کار می‌رود، گیاهی و تقویت‌کننده است و عارضه‌ای ندارد. اما معایب لیفت مژه عبارت هستند از:

لیفت مژه دائمی نیست و اثر آن پس از حدود ۳ ماه از بین می‌رود. در این صورت مژه‌های شما به حالت اولیه خود بازگشته و در صورت دلخواه می‌توانید برای انجام مجدد آن به سالن تخصصی لمینت و لیفت مژه مراجعه کنید. اثر ظاهری لمینت مژه بین ۲ هفته تا ۳ ماه است و ماندگاری آن به مراقبت شما بستگی دارد.

بعضی افراد ممکن است دچار آلرژی شوند و عوارضی مشابه با اثرات حساسیت به ریمل داشته باشند. اگر فکر می‌کنید مژه و چشم‌های حساسی دارید با شخصی که در این کار تخصص دارد مشورت کنید و یا تست آلرژی انجام بدهید.

لمینت و لیفت مژه نوعی کراتینه کردن مژه به حساب می‌آید که مژه‌های شما را فر، پر پشت، پررنگ و تقویت می‌کند. بنابراین هزینه‌ای متناسب با فوایدشان دارند که ممکن است این هزینه به عنوان یک روش موقت سه ماهه، برای بعصی افراد سنگین باشد. اگر چه تأثیری که این روش‌ها در ظاهر مژه و چهره شما دارد و خواص درمانی آن ارزش هزینه کردن داشته و اثربخشی آن از دیگر روش‌ها بهتر است.

هزینه لیفت مژه

لمینت و لیفت مژه در مراکز زیبایی و توسط متخصص این کار صورت می‌گیرد. مواد به کار رفته برای انجام این عملیات، با کیفیت و اثر بخش بوده و علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در مژه، به تقویت آن کمک می‌کنند. هزینه لیفت مژه ممکن است در مراکز زیبایی مختلف متغیر باشد. چنانچه یک مرکز زیبایی این کار‌ها را با هزینه‌ای بسیار کمتر از حد معمول انجام دهد این احتمال وجود دارد که شخص آماتور بوده و تخصص آنچنانی در انجام لمینت و لیفت مژه ندارد. قیمت لیفت مژه و قیمت لمینت مژه می‌تواند از ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار باشد.

ریمو لیفت مژه

بعضی افراد ممکن از از اینکه مژه‌هایشان زیادی فر شده خوششان نیاید و سعی داشته باشند فر ان را کمتر کنند. یا اینکه ممکن است بخواهند لیفت مژه را به دلایلی به طور کامل حذف کنند. در این بخش چند راه حل به شما می‌گوییم که چگونه در خانه این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن‌های گیاهی

اگر بخواهیم یکی از مؤثرترین روش‌های حذف لمینت و لیفت مژه را به شما معرفی کنیم، آن استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، نارکیل و کرچک است. چرا که این روغن‌ها با فرمولاسیون خاص خود می‌توانند در بافت مژه نفوذ کرده و اثر مواد به کار رفته در مژه همچون کراتین را از بین ببرند.

تا از بین رفتن کامل اثرات لمینت و لیفت مژه، می‌توانید از این روغن‌ها و وازلین استفاده کنید. چنانچه قصد دارید فر مژه هلیتان کمتر شود تا جایی که احساس کردید به مژه‌هایتان حالت دلخواه رسیده است، از این روغن‌ها با یک مد و به آرامی روی مژه‌هایتان استفاده کنید. البته توجه کنید که هنگام استفاده از وازلین و این روغن‌ها، وارد چشم‌هایتان نشود.

دوش آب گرم

در صورتی که می‌خواهید با استفاده از روغن، اثرات لیفت و همینطور لمینت مژه را از بین ببرید بهتر است پیش از ان دوش اب گرم بگیرید و مزه‌هایتان در معرض بخار قرار بگیرد تا نرم شود و مواد گیاهی روغنی بهتر در آن نفوذ کند.

استفاده از فر مژه

با این که فر مژه به فر شدن بیشتر مژه‌هایتان کمک می‌کند اما می‌تواند به مژ‌های لیفت و لمینت شده فشار بیاورد تا روغن‌های پاک‌کننده روی مژه، سریع‌تر عمل کنند. التبه هنگام استفاده از فر مژه دقت کافی را داشته باشید که به مژه‌هایتان آسیب نزنید.

جمع‌بندی

لیفت مژه ازتکنیک‌هایی هستند که می‌توانید روی مژه‌هایتان اعمال کنید تا مژه‌هایی پرپشت‌تر و خوش حالت‌تر داشته باشید. همچنین با بلند‌تر و مشکی‌تر مژه‌هایتان، چشما‌هایی گیرا‌تر داشته باشید. پس از انجام لمینت و لیفت مژه خواهید دید که چه تغییرات آنی و نیمه دائمی در چهره‌تان ایجاد خواهد شد. این کار که توسط آرایشگر حرفه‌ای صورت می‌گیرد آسیبی به مژه و چشم‌هایتان وارد نمی‌کند. مگر اینکه حساسیت داشته باشید.

بنابراین می‌توانید پیش از استفاده از مواد لیفت‌کننده و رنگ استفاده شده در لمینت آن‌ها را روی پوست آرنجتان تست کنید. لمینت و لیفت مژه اثرات درمانی و تقویتی داشته و کمک می‌کند مژه‌های سالمی داشته باشید. چرا که در حین آن، مژه‌ها ویتامینه و کراتینه می‌شود. لیفت مژه کمک می‌کند مژه‌های کوتاه سریع‌تر رشد کنند. توجه کنید که پس از این عملیات باید نکاتی را تا ۴۸ ساعت رعایت کنید و برای اینکه اثرات با دوام‌تری داشته باشد سعی کنید نکات مراقبت و نگهداری لیفت مژه را در نظر بگیرید.