ابروها از اجزای مهم در چهره هستند که زیبایی آن در زیبایی کل چهره تأثیر به سزایی دارد. شما با داشتن ابروهایی پرپشت و خوش حالت می‌توانید زیبایی چهره خود را چند برابر کرده و سبب خوش‌حالت‌تر شدن چشم‌هایتان شوید.

در این مقاله، به روش‌هایی که این روزها برای افزایش زیبایی ابروها انجام می‌دهند می‌پردازیم و شما را مراحل انجام لیفت و لمینت ابرو آشنا می‌کنیم.

لیفت ابرو چیست؟

تمامی خانم‌ها و البته حتی آقایان هر روزه به دنبال راه‌هایی برای افزایش زیبایی در چهره خود هستند که یکی از اجزای مؤثر در زیبایی چهره، از دیرباز تا کنون کمان ابرو روبه‌بالا بوده و داشتن ابروهای این گونه سبب زیبایی و جوان‌تر دیده شدن چهره می‌شود. کمان ابروها نه تنها باعث زیبایی کل چهره می‌شوند، بلکه حالت چشم‌ها را هم زیباتر نشان می‌دهند. این روزها لیفت ابرو یکی از راه‌های مرسوم در بین خانم‌ها و آقایان برای افزایش زیبایی ابروها بوده که لیفت در زبان انگلیسی به معنای بالا کشیدن است.

با توجه به معنای لغوی کلمه لیفت، به هرگونه کاری که سبب بالا کشیده شدن ابروها به سمت پیشانی شود، لیفت ابرو می‌گویند. لیفت‌ها انواع متفاوتی دارند به طور مثال، لیفت پیشانی و لیفت صورت همگی برای بالا کشیدن پوست استفاده می‌شوند. افتادگی پلک و ابرو که معمولاً در اثر افزایش سن، کاهش کلاژن و الاستیسیته پوست به وجود می‌آیند، افراد را ترغیب به انجام لیفت ابرو می‌کنند. البته افتادگی ابرو یا پلک به عوامل دیگری مثل کاهش شدید وزن، عوامل ژنتیکی و مبتلا شدن به برخی بیماری‌ها نیز بستگی دارد.

لیفت ابرو

از رایج‌ترین روش لیفت، لیفت ابرو با مواد است که انتخابی عالی برای افرادی است که وقت و حوصله کافی برای آرایش کردن ابروهای خود ندارد. این روش امروزه از پرطرف‌دارترین روش‌های زیباسازی ابرو است که بسیار کم‌خطر و مقرون به صرفه است. همچنین، باید بدانید که اگر هر روز ابروهای خود را با مواد آرایشی آرایش کرده و ظاهر آن را مرتب‌تر می‌کنید، این مواد آرایشی ممکن است به‌مرورزمان به ابروهای شما آسیب وارد کرده و باعث ریزش آن شوند ولی لیفت یا لمینت ابرو، بدون هیچ آسیبی تا مدت‌ها ابروهای شما را مرتب نگه داشته و ظاهر آن را پرپشت و تیره نشان می‌دهد.

فرق لیفت و لمینت ابرو چیست؟

به طور کلی لمینت ابرو نیز مانند لیفت سبب بالا کشیده شدن ابروها می‌شود ولی تفاوتی که وجود دارد در مواد آنها بوده که مواد لمینت ابرو، موادی تقویت کننده و کراتینه کننده ابروها است. اگر لمینت ابرو با مواد اورجینال و باکیفیتی انجام شود، نه تنها سبب ریزش ابروها نشده بلکه به تقویت تارهای ابرو و ضخامت آنها نیز کمک می‌کند. مواد لمینت ابرو، ارگانیک و از مواد بوتاکس تراپی بوده و دیگر تفاوتی که با لیفت دارد، پیگمنت رنگی موجود در این مواد است که ابروها کمی تیره‌تر و پررنگ‌تر از چیزی که هست، نشان می‌دهد.

انواع روش‌های لیفت ابرو

این روزها لیفت ابرو با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به تمامی روش‌های آن می‌پردازیم.

لیفت ابرو با مواد

لیفت ابرو در سالن‌های زیبایی توسط موادی مخصوص برای این کار انجام می‌شود ولی اگر در خانه به دنبال جایگزینی شبیه به این مواد هستید، می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا طبیعی یا ژل‌های مخصوص لیفت ابرو و مژه استفاده کنید. یکی از تفاوت‌های لیفت و لمینت ابرو در مراحل انجام آن است که مراحل انجام لیفت ابرو با مواد به ترتیب زیر انجام می‌شود.

  • در ابتدا با کمک چسب لیفت و شانه یا براش مخصوص ابرو، ابروها را به جهتی که می‌خواهید کشیده شود فیکس کنید.
  • مواد لیفت را از ریشه تا نصفه روی ابرو بگذارید و با توجه به برند مواد، تایم دهید تا روی ابروها بماند.
  • حالا مواد لیفت را به طور کامل از روی پاک کرده و مواد فیکس کننده را بگذارید. ابروها را با نایلون پوشانده و 15 دقیقه صبر کنید.
  • با توجه به سلیقه مشتری، رنگ مورد نظر را روی ابروها گذاشته و به مدت 7 تا 8 دقیقه با پوشش نایلونی روی آنها صبر کنید.
  • در این مرحله ابروها را به خوبی تمیز کرده، به طوری که هیچ‌گونه موادی روی ابرو باقی نماند.
  • مواد کراتین را روی ابروها بگذارید و توجه کنید که تا چند ساعت به ابروها آب نزده تا مواد کراتین به خوبی جذب آنها شوند.

لیفت و لمینت ابرو یک بانوی زیبای ایرانی در سالن زیبایی نیلسا از طریق لیفت ابرو با مواد

اگر لیفت و لمینت ابرو همراه با یکدیگر انجام شود، به تقویت ابروها کمک کرده و ظاهر آن را زیبا و منظم می‌کند. همچنین، یک روز بعد از لیفت ابرو، به راحتی می‌توانید حمام یا استخر بروید، بدون آنکه ظاهر ابروهایتان خراب شود. لیفت ابرو با مواد، نسبت به روش‌های دیگر، خطر کمتری دارد ولی در برخی موارد اگر مواد استفاده شده برای لیفت ابرو مناسب و باکیفیت نباشد، ممکن است باعث ریزش ابروها شود که روند رشد مجدد آنها تا 40 روز طول می‌کشد. باید بدانید که لیفت ابرو با مواد نیاز به ترمیم دارد و هر چند وقت یکبار باید مجدد انجام شود.

لیفت ابرو از روش تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از ساده‌ترین و پرطرف‌دارترین راه‌های لیفت ابرو است که جز روش‌های غیر تهاجمی و کم‌خطر به حساب می‌آید. اهداف لیفت ابرو با تزریق بوتاکس شامل:

  • با ایجاد قوس و فرم دادن به ابرو، یک تقارن خاص در چهره ایجاد کرده که چهره فرد را بسیار تغییر می‌دهد.
  • در اثر افزایش سن و عوامل دیگر، ابروها دچار افتادگی می‌شوند که مانع از دیده شدن چشم‌ها می‌شود. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، باعث حالت بخشیدن به چشم‌ها شدن و زیبایی آنها را چندین برابر می‌کند.
  • بالا رفتن ابروها از این طریق، به شاداب‌تر و جوان‌تر دیده شدن چهره کمک می‌کند.

بوتاکس یا سم بوتولینوم باعث از کار افتادن گیرنده‌های عصبی ماهیچه پیشانی شده و با فلج شدن این عضلات پیشانی، چین و چروک از بین رفته و ابروها بالا می‌روند. ماده بوتاکس یکی از به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای لیفت ابرو است و برای انجام این تزریق، ابتدا از کرم بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌کنند. دقت کنید که بوتاکس هم میزان ماندگاری دارد و بعد از 4 تا 6 ماه باید مجدداً ترمیم شود. بوتاکس هم مانند هر روش دیگری، دارای مزایا و معایب خاصی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

مزایای تزریق بوتاکس برای لیفت و لمینت ابرو:

  • انجام بوتاکس در 15 الی 20 دقیقه انجام شده و بعد از آن، شما می‌توانید به کارهای روزمره خود رسیدگی کنید.
  • آثار بوتاکس بعد از 1 الی 2 هفته قابل مشاهده است.
  • بوتاکس از روش‌های غیرتهاجمی بوده و دارای ریسک و خطر کمتری است.

معایب تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو:

  • ماندگاری بوتاکس 3 تا 6 ماه است و بعد از گذشت این تایم، ابروها به حالت اولیه بازمی‌گردند.
  • با توجه به استفاده سوزن برای تزریق بوتاکس، ممکن است با کمی درد یا کبودی همراه باشد.

لیفت ابرو به کمک نخ

لیفت ابرو با نخ هم یکی از روش‌های غیرتهاجمی و کم ریسک است که با استفاده از نخ‌های ضد حساسیتی از جنس پلی دیوکسانون (PDO) انجام شده و با گذشت زمانی مشخص، جذب پوست می‌شود. این روش، راهی برای رفع افتادگی پلک و ابرو بوده و باعث لیفت شدن ابروها می‌شود. تقریباً 30 دقیقه قبل از انجام این فرایند، از کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی استفاده شده که در طول فرایند، فرد احساس درد یا سوزش نکند. بعد از آن، نخ‌ها از زیر پوست رد شده و با کشیدن آن، ابروها لیفت می‌شوند. این نخ‌ها با تحریک سلول‌های پوستی، تولید کلاژن کرده و در نتیجه باعث سفت‌تر و جوان‌تر شدن پوست می‌شود.

مثل دیگر روش‌های لیفت ابرو، این روش هم دارای معایب و مزایا خاصی است. مزایا لیفت ابرو به کمک نخ:

  • حالت طبیعی به چهره می‌دهد.
  • لیفت ابرو با نخ دارای عوارض جانبی کم و کوتاه مدتی است.
  • به رفع شل‌شدگی پوست پیشانی و افتادگی پلک کمک می‌کند.
  • یکی از روش‌های کم خطر و مقرون به صرفه است.
  • این روش برای افراد بین 30 تا 50 سال گزینه‌ای عالی است.

با توجه به روش انجام این تکنیک و ایجاد برش‌های 3 تا 4 میلی متری روی ابرو، ممکن است برای برخی معایبی نیز داشته باشد. معایب لیفت ابرو به کمک نخ:

  • این روش به بخیه نیاز دارد و ممکن است جای بخیه آن روی پوست بماند.
  • بعد از انجام فرایند، کمی قرمزی و تورم دارد.
  • در این روش ممکن است ابروها نامتقارن شوند.

البته باید بدانید، اگر این فرایند لیفت ابرو به کمک نخ، توسط یک پزشک ماهر و متخصص انجام شود، ابروها نامتقارن نشده و جای زخم‌های بخیه هم با کمک استفاده از کرم‌های ترمیم کننده، از بین می‌روند.

لیفت ابرو با انجام جراحی

انجام جراحی برای لیفت شدن و بالا رفتن ابروها، برعکس دیگر روش‌های لیفت و لمینت ابرو یکی از روش‌های تهاجمی است که باید زیر نظر پزشک و با مشورت او انجام شود. این جراحی‌ها سبب از بین رفتن افتادگی ابرو و پلک، از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم و پیشانی، جوان‌سازی پوست و تغییر در فرم چشم‌ها می‌شوند.

روش‌های جراحی برای لیفت ابرو شامل:

  • لیفت ابرو با جراحی کلاسیک: برشی در بالای پیشانی ایجاد شده و بافت قسمت بالایی پیشانی برداشته می‌شود. در نتیجه ابروها به بالاتر کشیده شده و ظاهر زیباتری پیدا می‌کنند. این جراحی معمولاً از 1 تا 2 ساعت به طول می‌انجامد.
  • لیفت ابرو با جراحی کرونال: در راستای خط رویش مو (از پشت گوش تا گوش دیگر)، یک برش ایجاد شده و در نهایت، پیشانی به سمت بالا کشیده می‌شود. این جراحی مناسب برای افرادی که موهای بلند دارند و مستعد ریزش مو هستند، نیست و پیشنهاد نمی‌شود.
  • لیفت ابرو با جراحی آندوسکوپی: چند برش در بالای خط رویش مو ایجاد شده و یک لوله باریک و بلند که دوربین کوچکی در آن نصب است، از این برش‌ها رد می‌شود. از طریق این لوله دوربین‌دار (آندوسکوپ) عضلات و بافت‌های زیرین مشاهده شده و با توجه به آن، پیشانی به سمت بالا کشیده شده و باعث رفع افتادگی ابرو می‌شود.

هر تکنیک جراحی دارای آثار زیادی است و با توجه به هزینه نسبتاً بیشتری که از روش‌های دیگر دارد، نتایج و مزایای بهتری هم دارد. مزایای لیفت ابرو با عمل جراحی:

  • این تکنیک‌های جراحی باعث از بین رفتن چین و چروک پیشانی شده و پیشانی صافی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  • خط ابرو را بلندتر کرده و یک نوع برجستگی کاملاً طبیعی روی آن ایجاد می‌کند.
  • ابروها را فرم داده و چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد.
  • جراحی برای لیفت ابرو به از بین رفتن افتادگی پلک‌های فوقانی نیز کمک می‌کند.
  • ضمن بالا کشیدن ابروها، باعث از بین رفتن خط چین و چروک پنجه کلاغی در اطراف چشم می‌شوند.
  • ظاهر زیبایی به ابروها می‌دهد به طوری که انگار لیفت و لمینت ابرو روی آن انجام شده است.
  • پوست اضافی روی ابرو و پیشانی را حذف می‌کند.

معایب و عوارض جانبی لیفت ابرو از طریق جراحی:

  • آثار زخم و بخیه جراحی روی پوست باقی می‌ماند که با استفاده از کرم‌های ترمیم کننده قابل درمان است.
  • درصد کمی از افراد بعد از جراحی، ممکن است دچار بی حسی موقت یا دائم در ناحیه ابرو و پیشانی شوند.
  • لیفت ابرو از طریق انجام جراحی ممکن است باعث نامتقارن شدن ابروها شود.
  • یکی از مهم‌ترین ریسک‌های انجام جراحی برای لیفت ابرو، امکان ریزش در ابرو و یا ریزش مو محل بخیه شده، شود.
  • ممکن است تا 1 ماه اول، ظاهر چهره یا ابروها غیرطبیعی دیده شود ولی این موضوع با مرور زمان حل می‌شود و حالت طبیعی به خود می‌گیرند.
  • در جراحی برای لیفت ابرو، امکان لخته شدن خون در زیر پوست یا آسیب رسیدن به عصب حسی وجود دارد.
  • وجود کبودی و تورم بعد از 2 هفته اول از عوارض جراحی بوده که کاملاً طبیعی است.

لیفت ابرو از طریق فیلر

یکی از راه‌ها برای لیفت ابرو، فیلر آن بوده که یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی است و روشی پرخطر به حساب نمی‌آید. فیلرها، بر پایه هیالورونیک اسید هستند که هیالورونیک اسید یک مواد طبیعی برای افزایش کلاژن سازی و الایتیسیته پوست است. با انجام این روش، ابروها بدون عمل جراحی لیفت شده و پوست شما جوان و زیبا دیده می‌شود.

نکات مهم درباره لیفت ابرو

قبل از انجام لیفت ابرو باید با متخصصان آن مشورت کرده و نکات مهم مربوط به آن رعایت کنید، همچنین، برای بعد از انجام کار هم برخی از این نکات را باید رعایت کرده تا ماندگاری آن بیشتر شود. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

  • برای لیفت یا لمینت ابرو، باید بدون هیچ آرایشی باشید. پس، قبل از انجام کار حمام رفته و آرایش خود را کاملاً پاک کنید.
  • اگر بیماری‌های هورمونی یا کم کاری و پرکاری تیروئید دارید، از قبل به آرایشگر خود اطلاع دهید.
  • یک ماه قبل از انجام لیفت یا لمینت ابرو، آنها را قیچی نکرده و برندارید.
  • مواد لمینت ابرو دارای پیگمنت‌های رنگی است و به همین دلیل، حداقل تا دو هفته قبل از انجام آن، ابروهای خود را رنگ نکنید زیرا امکان آسیب رسیدن به آنها وجود دارد.
  • ابروهای دکلره شده، نمی‌توانند لیفت یا لمینت شوند.
  • تا 24 ساعت بعد از انجام لیفت یا لمینت، ابروهای خود را نشویید و یا استخر نروید.
  • تا 24 ساعت بعد از انجام لیفت یا لمینت، محصولات مراقبی مثل روغن‌های گیاهی به ابروهای خود نزنید.
  • بهتر است به طور کلی بعد از لیفت یا لمینت ابروها، آنها را آرایش نکنید ولی حداقل تا 2 روز اول از سایه ابرو، ریمل ابرو و مداد ابرو استفاده نکنید.
  • تا 24 ساعت روی صورت خود نخوابید.
  • پس از لیفت یا لمینت، به آرامی با ابروهای خود رفتار کرده و آنها را با خشونت نخارانید.
لیفت و لمینت ابرو یک بانو در سالن زیبایی نیلسا

سوالات متداول درباره لیفت و لمینت ابرو

تفاوت لیفت با لمینت ابرو در چیست؟

لیفت ابرو با مواد فقط سبب مرتب شدن و حالت دادن به ابروها می‌شود ولی لمینت ابرو به دلیل استفاده از مواد متفاوت، ابروها را تقویت کرده و آنها را پرپشت‌تر و تیره‌تر نشان دهد. همچنین، مواد لمینت ابرو دارای پیگمنت‌های رنگی بوده که ممکن است کمی ابروهای شما را تیره‌تر کند. انجام این دو تکنیک روی ابروها، ترکیبی عالی بوده که ضمن زیبا و حالت دار شدن ابروها می‌شود، بلکه به تقویت و پرپشت شدن ابروها نیز کمک می‌کند.

لیفت ابرو با مواد برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت ابرو بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که ابروهای پر، نامرتب، افتاده و بی‌حالت دارند تا با انجام لیفت، ابروها حالت دار، مرتب و روبه بالا شوند. در کل لیفت ابرو برای کسانی که ابروهای خالی و کم‌پشت دارند انتخابی مناسب نبوده و همچنین، سبب تقویت و افزایش رشد ابروهای شما نمی‌شود و فقط ظاهر آنها مرتب‌تر نشان می‌دهد.

لمینت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت ابرو یک روش تکمیل کننده برای لیفت ابرو است که ضمن، مرتب سازی ابرو، سبب تقویت و افزایش رشد ابروها نیز می‌شود. لمینت ابرو یک انتخاب عالی برای همه کسانی که به دنبال افزایش رشد ابرو خود هستند، است. انجام لمینت ابرو در کنار لیفت، نتیجه عالی داشته و هم ابروهای شما تقویت می‌شود و هم باعث زیباتر و خوش‌حالت‌تر دیده شدن ابروها می‌شود.